تاریخ امروزجمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات فنی محصولات اسنوم

راه اندازی مجدد:

شما می توانید به راحتی و با فشردن ۴ دکمه تمامی تلفن‌های اسنوم با هر نوع فریموری را در هر زمانی راه اندازی مجدد نمایید.

توجه: باید توجه داشته باشید که حتما قبل از راه اندازی مجدد تنظیمات خود را Save نمایید وگرنه تمامی تنظیمات بعد از راه اندازی مجدد از دست می رود.

برای راه اندازی مجدد می بایست دوبار دکمه * و دوبار دکمه # را بفشارید.

##**

سریعا تلفن راه اندازی مجدد می‌شود.

چگونه انتقال تماس بدهیم؟

برای انتقال تماس در تلفن های اسنوم می بایست از دکمه انتقال تماس استفاده نماییم که دارای ۲ شکل زیر می‌باشد.

انتقال تماس بدون پاسخگویی (Call Deflection)

برای انجام این کار فقط کافی ابتدا دکمه انتقال تماس را فشرده و داخلی مورد نظر را بگیرید و سپس دکمه OK را فشار دهید، اگر داخلی مورد نظر در تلفن شما ثبت شده است کافی همان دکمه را بفشارید.

انتقال تماس بدون صحبت با نفر سوم (Blind Transfer)

دکمه انتقال تماس را زده سپس شماره داخلی مورد نظر را می‌گیریم و OK می‌کنیم، در صورت Save داشتن داخلی مورد نظر کافی بعد از زدن دکمه انتقال تماس (Transfer) از ماژول توسعه داخلی را بزنیم و سپس گوشی تلفن را می‌گذاریم.

انتقال تماس بعد از صحبت با نفر سوم (Attended Transfer)

تماس ورودی را پاسخ دهید، بوسیله دکمه Hold (در تلفن اسنوم به شکل  و یا   می‌باشد) فشرده و سپس داخلی نفر سوم را بگیرید، با ایشان صحبت نمایید و سپس دکمه انتقال (Transfer) را دوبار بفشاریدو در آخر گوشی تلفن را بگذارید.

چگونه می توانیم کنفرانس تلفنی ایجاد کنیم؟

یک نوع کنفرانس بر پایه سرور است و یک نوع دیگر بر پایه تلفنی است. در کنفرانس بر پایه سرور کنفرانس از طریق مرکز تلفن (PBX) است ولی در کنفرانس‌های بر پایه تلفن از طریق دکمه کنفرانس. در هر زمانی که بخواهیم می توانیم به بیش از یک بخش متصل شویم.

کنفرانس بر پایه تلفن / محلی ۲+۱ / محلی سه راهه (Telephone-based Conference: Local 2+1 / Local Threeway)

این گونه کنفرانس‌ها رایجتر هستند. سه بخش به هم متصل هستند، صرفه نظر از اینکه شما تماس از دیگران داشته باشید یا خود شما با آنها تماس بگیرید، وقتی شما حداقل به دو بخش متصل باشید در اسرع وقت می‌توانید کنفرانس تلفنی را شروع کنید.

  1. قدم اول – به یک بخش دیگر متصل شوید (یا شما تماس بگیرید یا تماس وردی را پاسخ دهید)
  2. قدم دوم – به بخش دوم متصل شوید (بخش اول را از طریق Hold پشت خط بگذارید و سپس تماس ورودی دیگر را پاسخ دهید یا با بخش دوم تماس بگیرید)
  3. قدم سوم – شروع کنفرانس تلفنی (وقتی که تماس دوم برقرار شد آیکون کنفرانس “cnf.on” روی صفحه نمایشگر ظاهر خواهد شد. آنرا فشار داده تا کنفرانس شروع شود.

کنفرانس بر پایه تلفن یا کنفرانس بر پایه سرور؟

کنفرانس بر پایه تلفن تماما با تلفن ایجاد می‌شود. این امر نه تنها باعث کاهش زمان مشود بلکه باعث کاهش بار ترافیکی سرور نیز می‌شود. به عنوان یک مینی MCU(Mixing Control Unit) در تلفن‌ها کنفرانس تا سه بخش به خوبی ایجاد می‌شود. شرکت اسنوم برای حل معضلات پیش آمده در کنفرانس‌های بیشتر از سه بخش کنفرانس بر پایه سرور را پیشنهاد می‌دهد. کنفرانس بر پایه سرور قابلیت‌های بیشتری را به شما می‌دهد مثلا Mute کردن بخش‌ها یا Unmute کردن آنها. عملکرد و قابلیت‌های کنفرانس بر پایه سرور بستگی به نحوه تنظیم کردن و نوع مرکز تلفن (PBX) دارد.

چگونه از صفحه تلفن Screenshot بگیریم؟

این روش در تمامی تلفن‌های اسنوم کارایی دارد و فقط در مورد تلفن Snom 300 می‌بایست فریمور آن ۸٫۷٫۳٫۷ ویا بالاتر باشد. حتما در نظر داشته باشید که تلفن در حالت Admin Mode باشد.

IP تلفن خود را پیدا کنید

  1. راه اول: از طریق دکمه Help
  2. راه دوم: دکمه منو (Menu)  را بزنید و سپس به Information و System Info بروید.

در کامپیوتر خود Screenshot بگیرید

عبارت https://[ipaddress]/screen.bmpدر browserخود بنویسید.

سپس دکمه Enter را بزنید.

توجه:

مطمئن شوید که تلفن شما در حالت امن باشد تا دیگران نتوانند از صفحه نمایش شما و بدون اجازه شما Screenshot  بگیرند. از انجایی که تلفن‌های اسنوم اساسا نام کاربری و گذرواژه ندارند لازم است IP تلفن خود را وارد نمایید سپس در قسمت مربوطه نام کاربری و گذرواژه را فعال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *