تاریخ امروزپنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵ روند ویپ (Voip) در سال ۲۰۱۷

طوفان ویپ دنیای تجارت را فرا گرفته است. بعد از به رسمیت شناختن منافع به بودجه، رضایت شغلی و چندین عامل دیگر ، باعث شده شرکت‌های بیشتری رو به فناوری ویپ بیاورند. تمامی کسانی که در صنعت ویپ دخالت دارند، چه کسانی که ارائه دهنده هستند و چه کسانی که مصرف کننده، باید به تکنولوژی‌های در حال تحول توجه کنند. با توجه به مقدمه بیان شده این روند فناوری ویپ در سال ۲۰۱۷ است که صنعت را تعریف می کند.

  1.     فناوری ۵G ظهور می‌کند:

اکثر مردم هنگامی که متوجه شدند اینترنت تلفن همراهشان تا سرعت ۴G افزایش یافته، هیجان زده شدند. این بدان معناست که حرکت به سمت فن‌آوری ۵G قطعا امواج ایجاد می‌کند. مهم است که توجه داشته باشیم که احتمالا ۵G تا سال ۲۰۲۰ در دسترس نخواهد بود، اما ارائه دهندگان قطعا گفتگو را در سال ۲۰۱۷ انجام خواهند داد.

در حالی که این ممکن است بر سرعت و قابلیت اطمینان بودن VoIP در شرکت تأثیر نگذارد، قطعا کارهای بزرگی برای افرادی که سیستم تلفن خود را به سیستم اینترنتی ارتقاء داده‌اند، انجام خواهد داد. تعداد استفاده کننده از سیستم ویپ نسبت به سال ۱۹۹۵، ۴ برابر شده و ۳۷% از آمریکایی‌ها هم از این تکنولوژی بهره می‌برند، مطمئنا با توجه به ظهور تکنولوژی ۵G انقلابی در سیستم ویپ به پا خواهد کرد.

  1.     امنیت

فوربس امنیت را به عنوان یکی از سه نگرانی عمده کسب و کار در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده است. ولی متاسفانه برای کاربران سیستم VoIP، رخنه و نفوذ کردن در سیستم تلفنی اینترنتی بسیار ساده‌تر از خطوط تلفن سنتی است. البته، ارائه دهندگان این را با توجه به اقدامات امنیتی داخلی انجام می دهند. برخی از متخصصین فناوری پیش بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۷ حملات سایبری به فضای ابری افزایش یابد و برای جلوگیری از این حملات و افزایش امنیت شبکه ارائه دهنگان این سیستم سرمایه گذاری بیشتری در زمینه امنیت کرده‌اند.

  1.     رشد سریع ویپ همراه

تکنولوژی ۵G بدون شک و به راحتی می تواند کارمندان را دور  هم جمع کند اما برای این کار فقط تکنولوژی ۵G نیاز نیست، در حقیقت پیش بینی شده بر اساس پیشرفت های صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ تعداد کاربران سیستم VoIP از مرز یک میلیارد نفر عبور کند.

این یک خبر خوب برای صاحبان کسب و کار است که به دنبال اجرای سیستم VoIP در کسب و کار خود هستند. این تقاضای بالا مطمئنا انتخاب های جدیدی را در صنعت VoIP به دست خواهد آورد. در اصل، رقابت بیشتر بین ارائه‌دهندگان منجر به بهبود خدمات، ویژگی‌های گسترش یافته و قیمت‌های پایین‌تر خواهد شد.

  1.     فشار بالقوه شبکه

استفاده روز افزون از VoIP دارای مزایای زیادی است، اما مسلما این تنها تکنولوژی موجود در اینترنت نیست. اصطلاح رایج اینترنت اشیاء (IOT) اساسا تمامی دستگاه‌ها می تواند از طریق شبکه به دیگر دستگاه‌ها متصل شوند.

بیشتر از ۶ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۱۶ در قالب اینترنت اشیاء به یکدیگر متصل شده‌اند، اما این رقم تا سال ۲۰۲۰ قرار است به ۲۱ میلیارد دستگاه برسد. این امر می‌تواند در چند سال آینده موجب فشار به شبکه شود، بنابراین مردم انتظار ابداعات و نوآوری‌های تکنولوژیی در جهت کاهش این فشار و تضمین ارتباط پایدار و صاف  دارند.البته این امر برای موفقیت مداوم VoIP در دنیای کسب و کار ضروری است.

  1.     روند ادغام ادامه دارد

VoIP یکی از چند راه حل سازمانی است که اکثر شرکت ها در چند سال گذشته استفاده کرده اند یا حداقل در نظر گرفته اند. همانطور که شرکت‌های دیگر از دیگر نرم‌افزارهای سازمانی استفاده می‌کنند، با این حال، کارآفرینان تازه کار با دو انتخاب پیشرفت و رسیدن به موفقیت و یا پسرفت و عقب ماندگی مواجه خواهند شد.

به همین دلیل است که ارائه‌دهنگان سیستم VoIP به دنبال ادغام خدمات خود با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و سایر سیستم های نرم افزاری سازمانی هستند. همه این خدمات می‌توانند کسب و کارها را بسیار کارآمد تر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *