تاریخ امروزیکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ

 

 

 

نصب و راه اندازی ویپ با عدم نیاز به سیم کشی مجزا جهت انتقال ارتباطات تلفنی از بستر شبکه، موجب کاهش هزینه و زمان کابل کشی و همچنین دردسر کابل کشی در صورت نقل مکان شده. امکان ایجاد کنفرانس‌های صوتی و تصویری این سیستم که دارای قابلیت کنفرانس های صوتی و تصویری همه ساعته بدون هزینه اضافه حتی در ابعاد بین المللی میباشد و همچنین ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی هنگام نصب و راه اندازی ویپ هم یکی از دلایل محبوبیت مرکز تلفن ویپ میباشد.

یک سیستم تلفنی اختصاصی است که براساس نیاز مشتریان ایرانی تولید شده است  که با پنل کاربری ساده و فارسی امکانات بیشماری را در اختیار شما قرار می دهد

نسخه اولیه آبان تل از سال ۱۳۹۴ توسط تیم فنی شرکت آبانگان تجارت طراحی شده است و تاکنون در بسیاری از پروژه های بزرگ کشوری نصب و راه اندازی شده است .

هدف ساخت آبان تل را می توان دو نکته مهم دانست:

۱- رفع ایرادات سیستم تلفنی های رایگان همچون ایزابل (الستیکس) و freepbx 

 ۲- ساخت محصولی یک پارچه بر اساس نیاز شرکت های ایرانی.

از امکانات آبان تل می توان به گزارش گیری کامل و پیشرفته از تمامی تماس ها ، نظر سنجی ، انتقادات و پیشنهادات ، صدور قبض ،  تیکتینگ ، پست صوتی ،نمودار های مقایسه ،مانیتورینگ تمامی تماس ها ، سیستم ساعت کاری هوشمند ، Click to Call ، دفترچه تلفن ، پاپ اپ تماس ها ،امکان اتصال به تمامی CRm ها ، IVR چند سطحی ، فکس سرور ، بدون محدودیت در تعداد داخلی ،صف انتظار،تعداد ترانک نامحدود  و … می باشد

نصب و راه اندازی ویپ با عدم نیاز به سیم کشی مجزا جهت انتقال ارتباطات تلفنی از بستر شبکه، موجب کاهش هزینه و زمان کابل کشی و همچنین دردسر کابل کشی در صورت نقل مکان شده. امکان ایجاد کنفرانس‌های صوتی و تصویری این سیستم که دارای قابلیت کنفرانس های صوتی و تصویری همه ساعته بدون هزینه اضافه حتی در ابعاد بین المللی میباشد و همچنین ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی هنگام نصب و راه اندازی ویپ هم یکی از دلایل محبوبیت مرکز تلفن ویپ میباشد.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی ویپ

اولین گام برای بهره مندی از مزایای خط سیپ ترانک این است که درخواست دریافت این سرویس را در مخابرات منطقه خود به ثبت برسانید. مدت زمان مشخصی حدود دو ماه طول می کشد تا خط به شما واگذار شود. پس از واگذاری خط ۵ رقمی سیپ ترانک ، تیم کارشناسی مرکز سخت افزار ایران به آدرس شما مراجعه می کنند.

اگر تلفن گویا داشته باشید، فرایند نصب در کمتر از دو روز به پایان رسیده و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت خط دریافتی شما در پروسه اداری به مرحله بایگانی رسیده و دردسرهای زیادی پیش رو خواهید داشت. فرایند نصب و راه اندازی خط ۵ رقمی سیپ ترانک به شکل سخت افزاری و نرم افزاری انجام شده و هر مرحله نیاز به تجهیزات خاصی دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

سیپ ترانک چیست؟

سیپ ترانک یا همان Sip Trunk در واقع نوعی پروتکل ارتباطی است که امکان انتقال چندین تماس را به صورت همزمان بین سوییچ مخابراتی با سانترال، سرور VOIP یا IP PBX فراهمی می سازد. به بیان واضح تر می توان گفت که ترانک sip یک ارتباط پر ظرفیت بین دستگاه سانترال و یا سرور voip مشترک و سوییچ های مخابرات است. خط ۵ رقمی سیپ ترانک از نظر ظرفیت تماس همزمان با همان شرایط ۳۰ کانال به مشترکین اعطا می شود. یعنی مشترک روی ترانکی که از مخابرات تهیه می کند می تواند ۳۰ تماس همزمان برقرار نماید.

خطوط E1

خطوط E1 همان خطوط پنج رقمی و یا ۴ رقمی مخابرات هستند که می توانید از تعداد ۳۰ کانال یک طرفه یا دو طرفه برای ارتباط با مشتریان از آن ها استفاده نمایید.

برای راه اندازی خطوط E1 بر روی سانترال TDA و TDE به کارت سانترال ۰۲۹۰ و برای سانترال NS به کارت NS5290 نیاز دارید.

اتصال ویپ و سانترال پاناسونیک

اگر شما سانترال پاناسونیک را در شرکت دارید و نیاز به گسترش دارید در این حالت ۲ سوال پیش می آید اگر شما به هیچ وجه نمی خواهید هزینه اضافی انجام دهید و از سیستم فعلی خود راضی هستید با سانترال پاناسونیک ادامه دهید ( البته حتما قبل از انجام این کار از امکانات بیشمار سیستم تلفنی ویپ آگاهی پیدا کنید زیرا با توجه به گسترش شرکت نیاز به ابزار های نظارتی و گزارش گیری می تواند بسیار مفید باشد) در حالت دوم شما نیاز به امکانات بالا و همچنین آینده نگرانه دارید در این حالت پیشنهاد ما به شما اینست که سیستم فعلی خود را داشته باشید و از این به بعد هر گسترشی در شرکت شما ایجاد می کنید با خرید سیستم های ویپ باشد و به راحتی با یک اتصال اولیه این دو سیستم به هم متصل می شوند.