تاریخ امروزسه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه Iphone 7 و Galaxy S8

سامسونگ Galaxy S8 و اپل iPhone 7

طراحی:

  • هر دو دارای طراحی فوق العاده در برابر نفوذ آب (ضد آب)
  • آیفون ۷ کوچکتر و سبکتر از گلکسی اس ۸
  • سامسونگ گلکسی S8 دارای صفحه نمایش بزرگتر و تمام صفحه

سامسونگ Galaxy S8 دارای یک طراحی زیبا با استفاده از مزیت بدنه فلزی، دو لبه کناری صفحه نمایش از جلو و پشت دارای لبه‌های خم با تلفیق بسیار نازک از بدنه فلزی است. هیچ نام تجاری یا دکمه های فیزیکی در جلوی دستگاه وجود ندارد، در حالی که در پشت دستگاه لنز دوربین مربعی شکل در مرکز و بالای صفحه به همراه سنسور اثر انگشت در سمت راست و ماژول فلش در سمت چپ مشاهده می‌نمایید.

 اپل آیفون ۷ دارای صفحه نمایش مسطح و قاب‌های بسیار بزرگتر از Galaxy S8 می‌باشد، البته با توجه به اینکه نسبت به آخرین تکنولوژی صفحه نمایش‌های بزرگ و ارایه آن‌ها و همچنین زمان ارایه آیفون ۷ (شهریور ۹۵) این یک مزیت دست نیافتنی نیست و احتمالا در رو نمایی از آیفون بعدی شاهد این تغییرات نیز خواهیم بود.. آیفون ۷ دارای یک دکمه Home دایره‌ای شکل با سنسور اثر انگشت در جلو، با بدنه تمام آلومینیومی در پشتبه همراه یک لنز دوربین کوچک در گوشه بالا سمت چپ می‌باشد،

از لحاظ مشخصات فیزیکی، ابعاد سامسونگ گلکسی S8 148.9*68.1*8 میلیمتر  و وزن ۱۵۵ گرم می باشد. ابعاد آیفون ۷  138.3*67.1*7.1 میلیمتر و وزن ۱۳۸ گرم می‌باشد که کمی نسبت به سامسنوگ گلکسی S8 کوچکتراست. باید توجه داشت که سامسونگ Galaxy S8 دارای یک صفحه نمایش بزرگتر از iPhone 7 و iPhone 7+ می‌باشد.

نمایشگر:

  • سامسونگ گلکسی S8 دارای صفحه نمایش بزرگتر، دو برابر پیکسل بیشتر در اینچ معمول و صفحه نمایش منحنی  و قابلیت HDR فوق العاده در تصویر

گلکسی S8 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی است در حالی که ایفون ۷ از یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی بهره می‌برد. سامسونگ در گوشی تلفن همراه جدید خود وضوح بالاتری (۲۹۶۰*۱۴۴۰ pixels) نسبت به مقایسه با آیفون ۷ (۱۳۳۴*۷۵۰ pixel) ارایه داده است. این بدان معناست کهسامسونگ گلکسی S8 با وضوح تصویر ۵۷۰ppi در مقابل وضوح تصویر ۳۲۶ppi آیفون ۷ تصویری شفافتر با جزئیات بیشتر را نمایش می‌دهد.

آیفون ۷ از صفحه نمایش Retina HD استفاده می کند که به معنی بکار گیری یک صفحه نمایش LCD با بکلایت LED است در حالی که سامسونگ در گوشی Galaxy S8 از صفحه نمایش بینهایت Super AMOLED استفاده کرده است که به معنی گودی کمتر و ارایه سرتاسری از رنگ های غنی و پر جنب و جوش است همچنین سامسونگ با استفاده از سیستم فوق‌العاده Mobile HDR  در پرچم دار جدید خود مشاهده محتوی HDR را راحتر کرده است.

دوربین:

  • هر دو دارای دوربین عقب ۱۲ مگا پیکسلی هستند و دوربین جلو گلکسی S8، ۸ مگا پیکسل و آیفون ۷، ۷ مگا پیکسل می‌باشد.

برای کسانی می‌خواهید از جزئیات با خبر باشند باید بگوییم که گلکسی S8 دارای یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی با دیافراگم f /1.7 ، تثبیت کننده تصویر نوری و فوکوس خودکار می باشد. سامسونگ گلکسی S8 از یک سیستم پردازش چند فریمی بهره می‌برد. این بدان معناست که در صورت گرفتن عکس S8 سه عکس می‌گیرد و با استفاده از جزئیات تمامی عکس‌های گرفته شده بهترین عکس با بالاترین جزئیات و دقت را به شما نمایش می‌دهد. همچنین دوربین جلوی S8،با وضوح ۸ مگا پیکسلی با دیافراگم f / 1.7 با فوکوس خودکار می‌باشد. سامسونگ رای راحتی هر بیشتر مشتریان خود برای باز کردن قفل گوشی از تکنولوژی تشخیص سریع عنبیه بهره جسته است.

آیفون ۷ دارای یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی در پشت با دیافراگم باریک f / 1.8با ثابت کننده تصویر نوری و یک فلش چهار قسمته LED است. در جلو آیفون ۷ یک دوربین ۷ مگا پیکسلی با دیافراگم f / 2.2 به همراه فلش صفحه رتینا  قرار داده شده که دارای تکنولوژی تشخیص عنبیه نمی‌باشد. پرچم‌دار اپل فقط از طریق اثر انگشت و گذرواژه ۶ رقمی برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌نماید.

سخت افزار:

سامسونگ Galaxy S8 دارای پردازنده Exynos هشت هسته‌ای همراه با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی و همینطور قابلیت پشتیبانی microSD را داراست. البته در برخی مناطق از پردازنده Qualcomm Snapdragon 835 استفاده شده است. ظرفیت باتری گلکسی S8 3000 میلی آمپر ساعت می باشد و از طریق USB نوع C، شارژ بی سیم و شارژ سریع قابلیت شارژ شدن را دارد. با باتری S8 می توان ۲۰ ساعت مکالمه برقرار کرد و یا تا ۱۴ ساعت از اینتربت وای فای بهره جست. هدفون گلکسی S8 مثل روال گذشته همان جک ۳٫۵ میلیمتری است.

آیفون ۷ دارای پردازنده A10 به همراه پردازنده حرکتی M10 ، همراه با ۲ گیگ رم و حافظه‌ی داخلی (۳۲،۱۲۸ و ۲۵۶)با انتخاب شما می‌باشد. قابلیت پشتیبانی از  microSD را ندارد. طبق ادعای اپل، با آیفون ۷ (iPhone 7) می توان ۱۴ ساعت مکالمه انجام داد و ۱۴ ساعت نیز از اینترنت وای فای لذت برد. آیفون ۷ قابلیت شارژ سریع، شارژ بی سیم را ندارد. جک هدفون آیفون ۷ با استفاده از پورت Lightning به ۳٫۵ میلیمتری است البته دانگل هدفون بی سیم آن نیز در بازار موجود است.

نرم افزار:

سامسونگ گلکسی S8 با سیستم عامل اندروید ۷ با رابط کاربری TouchWiz و آیفون ۷ با سیستم عامل iOS10 به بازار ارایه می‌شوند که هر کدام از این سیستم عامل‌ها تجربه متفاوتی نسبت بهم دارند و هر دو از بهترین‌ها می‌باشند. با این تفاوت که سیستم عامل iOS آپدیت (به روزآوری) سریعتری نسبت به اندروید دارد. هر دو دستگاه ارایه دهنده دستیار شخصی (برای آیفون Siri  و سامسونگ Bixby) می‌باشد که دسترسی به مزیت‌های گوشی شما را راحتر می‌کند.

Samsung Galaxy S8 iPhone 7  
۵٫۸ inches (Super AMOLED) ۴٫۷ inches (LED-backlit LCD) صفحه نمایش
۲۹۶۰ x 1440 (567ppi) ۱۳۳۴ x 750 (326ppi) وضوح تصویر
۱۸٫۵:۹ ۱۶:۹ نسبت تصویر
۱۲ megapixels | f/1.7 | OIS ۱۲ megapixels | f/1.8 | OIS مشخصات دوربین اصلی
۸ megapixels | f/1.7 | AF ۷ megapixels | f/2.2 مشخصات دوربین جلو
Snapdragon 835 (10nm) or Exynos 8995 (10nm) Apple A10 Fusion (16nm) پردازنده
۴GB ۲GB رم- RAM
۶۴GB ۳۲GB-128-256 حافظه داخلی
۳۰۰۰mAh ۱۹۶۰mAh باتری
Yes (IP68 certified) Yes (IP67 certified) قابلیت ضد آب- استاندارد
Yes Yes سنسور اثر انگشت
Yes No جک هدفون
USB Type C Lightning درگاه اصلی
Yes No سنسور اسکن عنبیه
Yes No قابلیت شارژ بی سیم
Yes No قابلیت پشتیبانی از Micro SD
۱۴۸٫۹ x 68.1 x 8.0mm ۱۳۸٫۳ x 67.1 x 7.1mm ابعاد فیزیکی
۱۵۵ grams ۱۳۸ grams وزن
Android 7.0 Nougat iOS 10 نرم افزار (سیستم عامل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *