تاریخ امروزدوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
softphone

Softphone (سافت فون) چیست؟

اگر وقت خود را صرف جستجوی یک سرویس voip کرده باشید احتمالاً نام یک تلفن نرم افزاری یا Softphone را شنیده اید و از خود پرسیده اید که تلفن نرم افزاری چیست؟ چه تفاوتی با تلفن های IP معمولی دارد؟ و آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ برای یافتن پاسخ همه این سوالات  پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید:

سافت فون یا تلفن نرم افزاری چیست؟

Softphone، نرم افزاری است که روی دستگاه متصل به اینترنت مثل کامپیوتر، تبلت یا تلفن همراه هوشمند برای برقراری تماس تلفنی از طریق سیستم ویپ نصب می شود.

به طور معمول، نرم افزارِ تلفن نرم افزاری یک رابط کاربر پسند است که تقریباً مانند یک تلفن معمولی عمل می کند. این رابط به کاربران امکان می دهد به شماره گیری و تمام ویژگی هایی که با سرویس VoIP آن ها ارائه می شود دسترسی داشته باشند و حتی آن را بهبود ببخشند. به همین دلیل است که بسیاری از ارائه دهندگان سرویس ویپ، رابط تلفن نرم افزاری خود را برای همراهی با خدمات تلفن VoIP خود ساخته اند.

درک ویژگی های یک تلفن نرم افزاری به طرز شگفت آوری ساده است و راه اندازی آن در عرض چند دقیقه امکان پذیر است.

اما ابتدا، مهم است که بدانیم:

الزامات اساسی یک Softphone چیست؟

برای استفاده از تلفن نرم افزاری به یک کامپیوتر، تبلت و یا تلفن هوشمند نیاز دارید که البته تنها زمانی می توانند با دستگاه دیگری ارتباط برقرار کنند که هر دو نقطه از یک پروتکلVoIP  پشتیبانی کرده و حداقل یک کدک مشترک داشته باشند.

در این صورت با نصب برنامه روی دستگاه‌های موردنظر و اتصال به اینترنت قوی، می ‌توانید تماس ‌های تلفنی نرم‌افزاری خود را شروع کرده و به برخی از ویژگی ‌های عالی تلفن نرم‌افزار خود دسترسی داشته باشید.

برای اطمینان از دریافت بهترین صدای ممکن، استفاده از هدست نیز توصیه می شود. در حالی که ممکن است بلندگوهای عالی و دستگاهی داشته باشید که صدای شما را به خوبی دریافت کند، اما بدون هدست نویزهای محیطی بیشتری برای برهم زدن کیفیت صدا وجود دارد.

ویژگی های استاندارد سافت فون ها

استفاده از یک تلفن نرم افزاری امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از یک رابط کاربری آسان گرفته تا بسیاری از تنظیمات تماس گیرنده داخلی. کاربران می توانند آن را مطابق با نیازهای تجاری خود سفارشی کنند. اکثر تلفن‌های نرم‌افزاری دارای ویژگی‌های استاندارد تلفن مانند بی‌صدا کردن، نگه داشتن تماس، انتقال تماس، پست صوتی، کنفرانس ۳ طرفه و همچنین ویژگی‌های پیام‌رسانی آنلاین هستند.

مزایای تلفن های نرم افزاری

در کنار همه ویژگی ها و مزایایی که تلفن نرم افزاری ارائه می دهد چیزی که بیشتر کسب و کارها به آن توجه دارند صرفه جویی در هزینه است زیرا یک سافت فون با کمترین ابزار مثل تلفن همراه هوشمند قابل راه اندازی است.

انواع Softphone:

برای استفاده از سیستم تلفنی ویپ در سیستم عامل های مختلف مثل ویندوز، لینوکس، مک، اندروید وiOS ، نرم افزارهای متفاوتی وجود دارد. برای آشنایی با برخی از آن ها می توانید مقاله بهترین Softphone برای موبایل و کامپیوتر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *