تاریخ امروزیکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
microsoft teams

نرم افزار Microsoft Teams

نرم افزار Microsoft Teams:

نیروی کار جهانی در طول همه‌گیری کووید ۱۹ تحت تاثیر یک تغییر تکان دهنده و سریع در مسیر دورکاری قرار گرفت. البته این بیماری همه گیر فقط روند کار به سمت دورکاری را که در سال ۲۰۱۹ به خوبی در جریان بود، تسریع کرد.

این تغییر هرگز موقتی نیست و با پایان یافتن همه‌گیری، کسب‌وکارهای بیشتری ایجاد می شود که نحوه کار آن ها کاملاً متفاوت خواهد بود. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از سازمان‌ها می‌خواهند بخشی از نیروی کار خود را به صورت دورکاری و  برخی دیگر را به صورت ترکیبی از دورکاری و حضوری سوق دهند.

این تغییر مورد انتظار یک سوال را مطرح می کند: وقتی کارمندان دورکار و یا دائماً در حال حرکت هستند چگونه همکاری می کنند؟ در مورد اتصال چند دفتر جدید و کم تراکم یا کار با کارکنان فروش و خدمات در این زمینه چطور؟

مجموعه‌ای از برنامه‌های ویدیویی، صوتی و فضای کاری همگی سعی کرده‌اند این خلأ را پر کنند. اما با فراگیر شدن حالت عادی کار پس از همه‌گیری، بسیاری از کسب‌وکارها باید راه‌حل جدیدی بیابند، که متناسب با نیازهای متنوع کارکنانشان باشد. بهترین پاسخ برای بسیاری از شرکت ها یک پلت فرم همکاری یکپارچه خواهد بود، که مسلماً مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) مؤثرترین آن ها است.

Microsoft Teams چیست؟

یک پلت فرم همکاری و ویدئو کنفرانس است که در نوامبر ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از مجموعه Office 365 راه اندازی شده و به کاربران امکان می دهد از طریق چت متنی، تماس صوتی یا ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

نسخه رایگان Microsoft Teams مجموعه ویژگی هایی را ارائه می دهد که برای بسیاری از افراد و مشاغل کوچک کافی است. کلاینت های Microsoft Teams در ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس هستند، بنابراین کارمندان می توانند تقریباً با استفاده از هر دستگاهی از آن استفاده کنند.

مایکروسافت از زمان راه اندازی اولیه خود به طور پیوسته آن را به روز کرده است و با افزایش تقاضا برای ابزارهای همکاری جامع، مجموعه ای از ویژگی های جدید نیز در طول سال ۲۰۲۰ و  ۲۰۲۱ به آن اضافه شده است.

ویژگی های مایکروسافت تیمز:

۱٫ همکاری ایمن در محیط داخلی و خارجی

Microsoft Teams همه ویژگی‌های امنیتی شامل احراز هویت دو مرحله ای و رمزگذاری در حین حرکت را فراهم می‌کند. داده ها در Teams مطابق با استاندارد ISO 27001 و همچنینSOC 1 و SOC 2 هستند.

۲٫ مشاهده بیشتر داده ها و مدیریت بهتر

مایکروسافت تیمز به رهبران کسب و کار دید و بینش عالی نسبت به کارهای انجام شده در سازمانشان ارائه می دهد. از آنجایی که همه مکالمات درون پلت فرم دائمی هستند، مکالمات به دارایی‌های اطلاعاتی ارزشمندی تبدیل می‌شوند که در دسترس ابزارهای مدیریتی هستند.

به عنوان مثال، فایل‌ها و مکالمات در کانال‌های Teams همگی در فضای ابری Microsoft 365 ذخیره می‌شوند. بنابراین می‌توانید ببینید که کاربران در کدام کانال‌ها کار می‌کنند، چگونه صحبت می‌کنند، چه زمانی سرعت کار افزایش یا کاهش می‌یابد و بسیاری موارد دیگر.

۳٫ قابل ادغام با سایر برنامه های Microsoft Office

با استفاده از Microsoft Teams کاربران می توانند فایل های  Word، Excel، PowerPoint و OneNote را در کانال های خود ایجاد و مدیریت کنند و مستقیماً به Outlook نیز متصل شوند.

۴٫ گزینه های تماس صوتی و تصویری قدرتمند

Microsoft Teams یک ابزار ویدئو کنفرانس قوی است، اما قابلیت های تماس آن به همین جا ختم نمی شود. از آنجایی که امکان تماس خروجی از رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه را فراهم می‌کند، مایکروسافت تیمز یک راه عالی برای ارائه گزینه‌های ارتباطی و همکاری مداوم برای کاربرانی است که از دفتر، خانه و یا حتی جاده از آن استفاده می کنند. این پلت فرم حتی می تواند با سیستم PBX داخلی شما یکپارچه شود.

۵٫ حمایت از صنعت آموزش، پزشکی و خدمات اضطراری

Microsoft Teams اکنون برخی از ویژگی‌های قدرتمند خاص را برای صنعت پزشکی، خدمات اضطراری و آموزش ارائه می‌دهند. این پلت فرم در زمینه آموزشی به معلمان و مدیران این امکان را می دهد که به سرعت کلاس های درس را از این طریق برگزار کنند.

برای مراقبت های بهداشتی، مایکروسافت تیمز یک رابط EHR دارد که به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا یک تماس ویدیویی امن با بیمار یا همکار خود در داخل یک سیستم پرونده الکترونیکی سلامت پشتیبانی شده برقرار کنند.

۶٫ دارای ربات ها و ابزارهای مختلف برای بسیاری از نیازها

Microsoft Teams دارای انواع ربات های مختلف برای خودکارسازی کارهای وقت گیر است. برای مثال Statsbot گزارش‌هایی را از منابعی مانند Salesforce یا Google Analytics جمع‌آوری می‌کند و آنها را مستقیماً در کانال‌ها قرار می‌دهد. Polly Bot می‌تواند برای بازخورد ساده‌تر و خودکارتر از همکاران نظرسنجی کند. T-Bot به بسیاری از سوالات رایج در مورد Microsoft Teams پاسخ می دهد، که بار پشتیبانی را برای ارائه دهندگان خدمات کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *