تاریخ امروزیکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تلفن کنفرانس

تلفن کنفرانس چیست؟

تلفن‌های کنفرانس IP به کاربران اجازه می‌دهند تا با شرکای تجاری، فروشندگان و تیم‌های راه دور از طریق تلفن در یک جلسه ارتباط برقرار کنند. این تلفن ها به همه کاربران حاضر در جلسه اجازه می دهند که به صورت همزمان در هر مکالمه شرکت کنند. این دستگاه‌ها برای بهینه‌سازی کیفیت صدا طراحی شده‌اند تا امکان استفاده در اتاق‌های کنفرانس کوچک تا دفاتر اجرایی را فراهم کنند. این تلفن‌ها با ارائه کیفیت صدای بالاتر، پردازش صوتی پیشرفته و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، سرویس جامع‌تری ارائه می‌دهند که تلفن‌های معمولی ویپ معمولاً نمی‌توانند.

از نظر عملکرد، تلفن های کنفرانس IP معمولاً دارای سه ویژگی کلیدی هستند: کیفیت صدای واضح، مکالمه یکپارچه، میکروفون ۳۶۰ درجه با قابلیت صدای گروهی. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، این دستگاه‌ها می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند و زمان جلسه را کوتاه کنند. به طور معمول، این دستگاه ها قادر به دریافت صداها از همه جهات هستند. در حالی که به نظر می رسد این ویژگی می تواند صداهای درهم تولید کند (به خصوص اگر بیش از یک نفر صحبت می کنند)، اما بلندگوهای دستگاه ها معمولاً به سمت بالا هستند که اجازه می‌دهد تا صداها را به طور یکنواخت از اتاق دریافت کنند، نه اینکه آن ها را با هم مخلوط کنند. علاوه بر بلندگوها، بدنه تلفن معمولا دارای یک صفحه کلید (که می توان از آن برای شماره گیری استفاده کرد) یا یک صفحه نمایش LCD که وضعیت تماس را نشان می دهد، نیز هست. مانند آی پی فون ها، تلفن های کنفرانس IP دارای ابزارهایی هستند که به آن ها اجازه می دهد مستقیماً از طریق اینترنت به یک شبکه متصل شوند.

انواع تلفن های کنفرانسی:

۱٫تلفن های سخت افزاری IP:

تلفن های سخت افزاری IP دارای بدنه ای تخت مانند سه پایه با میکروفون داخلی و بلندگوهایی هستند که می توانند برای به اشتراک گذاشتن تماس با افراد کل اتاق استفاده شوند.

۲٫ویدئو کنفرانس های IP:

ویدئو کنفرانس های IP ویژگی های صوتی انواع تلفن های کنفرانس IP را با دوربین های ویدئویی ترکیب می کنند. به طور کلی، دوربین‌ها از طریق کابل‌های اترنت به یک پورت PoE متصل می‌شوند تا به کاربران اجازه برقراری ارتباط چهره به چهره را بدهند. بسیاری از سیستم‌های کنفرانس ویدیویی امکان اتصال چندین دوربین را فراهم می‌کنند که می‌توان آن‌ها را از طریق رابط کاربری اصلی کنترل کرد.

برخی از محبوب ترین تلفن های کنفرانسی:

۱٫ تلفن کنفرانس Yealink CP960

اگر تیم شما به دنبال یک تلفن کنفرانس مجهز به صفحه نمایش لمسی است، تلفن کنفرانس یلینک CP960 که دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی، بلوتوث داخلی و حتی پورت های USB می باشد انتخاب مناسبی است. در واقع، چیزی که واقعاً در مورد CP960 منحصر به فرد است این است که این تلفن از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند.

CP960 همچنین از افزودن دو میکروفون بی‌سیم برای افزایش دامنه بیشتر برای پوشش یک منطقه بزرگ پشتیبانی می‌کند و دارای یک بلندگوی داخلی است. صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی با رزولوشن بالا ۷۲۰×۱۲۸۰، ناوبری و دسترسی به کنترل‌های تماس را ساده می‌کند، و برد میکروفون ۲۰ فوتی و توانایی گسترش سیستم با بلندگوها و سایر دستگاه‌ها، CP960 را به یک پیشنهاد بسیار توانا تبدیل می‌کند. سایر ویژگی های این تلفن کنفرانس قدرتمند در صفحه Yealink CP960 Conference Phone به تفصیل بیان شده است.

تلفن کنفرانس یلینک cp960

۲٫ تلفن کنفرانس Grandstream GAC2500

تلفن کنفرانس گرند استریم GAC2500 قادر به پشتیبانی از ۶ حساب SIP، کنفرانس ۷ طرفه، صفحه نمایش لمسی ۴٫۳ اینچی است و البته از وای فای، بلوتوث و همچنین پورت اترنت پشتیبانی می کند. این سیستم همچنین به کاربران امکان می‌دهد چندین تلفن را به هم متصل کنند تا سیستم را گسترش دهند.

تلفن کنفرانس گرند استریم gac2500

۳٫ تلفن کنفرانس Cisco 8831

تلفن کنفرانس سیسکو ۸۸۳۱ بی سیم امکان انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند. حتی می‌توان نمایشگر را جدا از سایر قسمت‌های دستگاه در اتاق جابه‌جا کرد. سیسکو ادعا می‌کند که این دستگاه با «بلندگوی هندزفری دوطرفه صوتی عریض» یک تجربه صدای دوست‌داشتنی ارائه می‌کند. این دستگاه یک سرویس ساده و در عین حال مقیاس پذیر است که تقریبا می تواند با نیازهای هر اتاق کنفرانس، از کوچک تا بزرگ، مطابقت داشته باشد. برای مشاهده سایر ویژگی های این تلفن کنفرانس روی لینک کلیک کنید.

تلفن کنفرانس سیسکو 8831

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *