تاریخ امروزدوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اینترکام چیست؟

اینترکام، که به آن اینترفون نیز می گویند، یک سیستم ارتباط صوتی مستقل برای استفاده در یک ساختمان یا مجموعه کوچکی از ساختمان ها است که مستقل از شبکه تلفن عمومی عمل می کند.

در گذشته اینترکام ها به صورت آنالوگ طراحی می شدند اما امروزه اغلب اتصالات داخلی اینترفون ها به صورت دیجیتال و تحت شبکه است که علاوه بر صدا امکان دریافت سیگنال های ویدئویی را نیز فراهم می کند. استفاده از اتصال های دیجیتال باعث شده است که برد سیستم های اینترکام افزایش یابد و محدوده بزرگتری را برای برقراری ارتباط پوشش دهد. از این قابلیت در دفاتر مجموعه های بزرگ، هتل ها، ساختمان های مسکونی با تعداد زیادی واحد و حتی مکان هایی همچون کارخانه ها، ادارات و مراکز صنعتی استفاده می شود. علاوه بر مکان های ثابت، از اینترکام ها در بسیاری از وسایل نقلیه از جمله قطار، هواپیما و وسایل نقلیه جنگی زرهی نیز استفاده می شود.

درب باز کن های تحت شبکه یا اینترکام ها معمولا به صورت دائم در ساختمان ها نصب می شوند و از آن ها برای کنترل ورود و خروج افراد و بازدیدکنندگان استفاده می شود. به این صورت که اگر فردی قصد دسترسی و ورود به یک مکان قفل شده را داشته باشد بعد از شناسایی و کنترل با استفاده از این سیستم ها، امکان ورود برای او فراهم و در غیر این صورت به او مجوز ورود داده نمی شود و به نگهبانان و سایر نیروها اطلاع رسانی می گردد تا فرد مورد نظر را از آن مکان دور کنند.

انواع اینترکام:

اینترکام ها در انواع مختلف بی سیم و با سیم تولید می شود که به دلیل تحت شبکه بودن قابلیت اتصال به سایر تجهیزات مثل تلفن ویپ، بلندگو، مانیتور هوشمند، کامپیوتر و سایر دستگاه های مخابره ای را فراهم می کند.

اینترکام های فنویل از محبوب ترین اینترکام ها و درب بازکن ها محسوب می شوند. این درب بازکن ها دارای کیفیت بالا، مقاوم در برابر ضربه و گرد و غبار، و سازگار در بازه دمایی مختلف هستند که در انواع مختلف در فروشگاه اینترنتی آبانمال به فروش می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *