تاریخ امروزپنج شنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجهیزات ویپ (VoIP)

همه ما در مورد سرویس VoIP (Voice Over IP) شنیده ایم. این فناوری جدید امکان برقراری ارتباطات صوتی و ویژگی‌های چندرسانه‌ای مختلف را از طریق پروتکل اینترنت فراهم می کند. برای نصب و استفاده از سیستم تلفن VoIP، به تجهیزات ویپ (VoIP) مناسب برای پشتیبانی از نیازهای ارتباطی تجاری نیاز دارید. در حالی که اکثر تازه واردان ویپ را گران و پیچیده می دانند، حقیقت این است که این فناوری نسبتاً ساده و ارزان است و نیازی به سخت افزار یا فناوری گران قیمت نیست. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی تجهیزات موردنیاز سیستم ویپ بپردازیم:

اینکه چه تجهیزاتی برای نیازهای سیستم VoIP شما مورد نیاز است به نوع کاربر ویپ شما بستگی دارد – کاربر مسکونی یا کاربر تجاری.

یک کاربر مسکونی فقط به یک رایانه شخصی / لپ تاپ، تلفن نرم افزاری و یک هدست نیاز دارد. از سوی دیگر، یک کسب و کار کوچک ممکن است نیاز بیشتری داشته باشد. کاربران تجاری به یک تلفن تحت وب یا تلفن نرم افزاری، یک کامپیوتر، یک هدست، اینترنت پرسرعت و… نیاز دارند.

استفاده از تجهیزات ویپ نامناسب، منجر به عدم ارتباط یا ارتباط بی کیفیت می شود. برای جلوگیری از این مشکل، مطمئن شوید که از تجهیزات مناسب و راه اندازی درست استفاده کرده اید.

۱٫تلفن های VoIP:

از اصلی ترین تجهیزات ویپ که به آن نیاز دارید یک تلفن برای برقراری و دریافت تماس است. تلفن ویپ از فناوری (IP) برای انتقال تماس بین دو یا چند طرف استفاده می کند. دو نوع تلفن VoIP وجود دارد:

تلفن های سخت افزاری: مانند تلفن های سنتی هستند اما با سخت افزار دیجیتال تخصصی عرضه می شوند.

تلفن‌های نرم افزاری: برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای مبتنی بر وب هستند که می‌توانند در دستگاه‌های مختلف استفاده شوند.

حتی می توانید از ترکیبی از هر دو نوع تلفن VoIP برای کاربران داخلی و دورکار استفاده کنید.

۲٫هدست:

نوع اختیاری از تجهیزات ویپ که باید در نظر گرفته شود، هدست است. تلفن های سخت افزاری ویپ دارای میکروفون و بلندگو هستند. با این حال با استفاده از هدست، کارمندان می توانند بدون نیاز به نگه داشتن تلفن راحت صحبت کنند. اگر کاربران شما از یک تلفن نرم افزاری استفاده می کنند، برای ارتباط بهتر به یک هدست با میکروفون نیاز خواهند داشت.

برای تهیه هدست‌های با کیفیت، بدون تاخیر و قطعی، دارای فناوری حذف نویز با امکان اتصال به دستگاه های مختلف می توانید به به این لینک مراجعه کنید.

۳٫کامپیوتر یا لپ تاپ

در مرحله بعد،برای تکمیل خدمات خود به رایانه های شخصی نیاز خواهید داشت. می‌توانید از رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها نه تنها برای انجام کار، بلکه برای برقراری و دریافت تماس‌های VoIP خود از طریق یک تلفن نرم‌افزاری استفاده کنید. به این ترتیب، کاربران می توانند تماس ها را مدیریت کرده و CRM خود را بدون وقفه به روز کنند. کاربرانی که از راه دور کار می کنند نیز می توانند از لپ تاپ خود برای اتصال از نرم افزارها استفاده کرده و به کار خود ادامه دهند.

۴٫اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد

در مرحله بعد، اگر از VoIP برای تجارت استفاده می کنید، به یک اینترنت قوی نیاز دارید. این شامل یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و پایدار با مودم و روتر است. VoIP به پهنای باند کافی برای رسیدگی به حجم تماس شما نیاز دارد.

۵٫خدمات تلفن VoIP

در نهایت، شما به یک سرویس دهنده خدمات VoIP نیاز دارید و می توانید آن را از هر ارائه دهنده خدمات تلفن ویپ دریافت کنید. اما شما ارائه‌دهنده‌ای می‌خواهید که خدمات باکیفیت را با قیمت مناسب ارائه دهد و امکان پاسخگویی سریع به مشتری و با دسترسی آسان داشته باشد.

اکنون که می دانید چه تجهیزاتی برای ویپ مورد نیاز است، می توانید خدمات تلفن VoIP را برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. شرکت آبانگان تجارت می تواند تجهیزات ویپ با کیفیت بالا به شما ارائه داده و یا سیستم تلفنی ویپ برای کسب و کارتان راه اندازی کند. ما در سال های گذشته خدمات ویپ را به مشاغل مختلف در سراسر ایران ارائه کرده ایم.

برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید با شماره ۰۲۱۴۱۶۵۷ تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *