تاریخ امروزجمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع هدست ویپ

همانگونه که در مقاله هدست مناسب مرکز تماس بیان کردیم یکی از پیش نیازهای انتخاب هدست مناسب آشنایی با انواع مختلف هدست و نحوه کار آن هاست. برای آشنایی بیشتر با انواع هدست و به خصوص انواع هدست ویپ و تفاوتشان ادامه این مطلب را از دست ندهید:

۱٫مدل گوشی:

  • هدست تک گوش: این ها ابتدایی ترین نوع هدست هستند و مانند هدفون های معمولی کار می کنند و به شما امکان می دهند فقط با یک گوش، گوش کنید.
  • هدست دو گوش: این هدست ها دارای دو گوشی برای گوش دادن با هر دو گوش به طور همزمان هستند که برای مکالمات تلفنی که نیاز به گوش دادن دقیق دارد (مانند کار در خدمات پشتیبانی مشتری) ایده آل است.
  • هدست حلقه گوش: مدل حلقه گوش شبیه یک نعل اسب مینیاتوری در اطراف لاله گوش شما است که به طور ایمن وصل می شود اما بدون فشار دادن خیلی محکم به طوری که در استفاده طولانی مدت ناراحت کننده نباشد. حلقه‌های گوش بسته به برندی که انتخاب می‌کنید ممکن است به شکل وارونه U یا V شکل بگیرند. این شکل‌ها معمولا راحت‌تر از حلقه‌های دایره‌ای استاندارد قرار می‌گیرند، زیرا لبه‌های تیز ندارند که در صورت استفاده طولانی مدت در پوست شما فرو بروند.

به طور کلی هدست‌های ویپ تک گوش به دلیل قابلیت حرکت و سازگاری با دستگاه‌های تلفن همراه بسیار رایج‌تر از نسخه‌های دو گوش هستند. اما داشتن هدست دو گوش کاهش نویز و کیفیت صدای بهتری را ارائه می دهد زیرا می تواند هر دو گوش شما را پوشش دهد و ایزوله کند.

۲٫سبک پوشیدن

هدست ها استایل های متفاوتی دارند. مدل بالای سر رایج ترین و راحت ترین است، اما برخی از مشتریان سبک پشت گردن یا روی گوش را ترجیح می دهند.

علاوه بر این سبک‌های استاندارد، هدست هایی نیز وجود دارند که به جای اینکه در بالای مجرای گوش قرار گیرند، در داخل مجرای گوش قرار می‌گیرند.

۳٫قابلیت حذف نویز

بسیاری از مردم فناوری حذف نویز را مختص هدفون می دانند، اما این فناوری برای دستگاه های مختلف دیگر نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، بسیاری از خودروهای برقی از این فناوری برای کاهش صدای موتور استفاده می کنند تا حواس مسافران هنگام رانندگی یا سوار شدن پرت نشوند.

هدست‌های با قابلیت حذف نویز معمولاً گران‌تر هستند، اما می‌توانند ارزش این هزینه را داشته باشند. این هدست ها با استفاده از میکروفون‌های کوچکی کار می‌کنند که صدای محیط اطراف شما را دریافت کرده و سپس سیگنالی برابر و مخالف ارسال می‌کنند تا نویز محیط را خنثی کند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا روی چیزهای مهم تمرکز کنید، بدون اینکه مجبور باشید با صداهای اضافی در محیط خود مقابله کنید.این قابلیت در طول زمان احتمال آسیب شنوایی را کاهش می دهد زیرا گوش‌های شما مستقیماً در معرض نویز قرار نمی‌گیرند.

۴٫اتصال بی سیم یا با سیم

هدست ویپ از دو طریق بی سیم و با سیم قابل اتصال است. اتصال های بی سیم از طریق بلوتوث برقرار می شود. بلوتوث یک فناوری بی سیم است که اتصال سریع و ایمن به تلفن، تبلت یا رایانه شما را فراهم می کند. هدست های بلوتوثی برای افرادی که می خواهند از هدست خود با چندین دستگاه استفاده کنند راحت تر است و گزینه‌ای عالی برای مراکز تماسی هستند که نیاز به اتصال از نقاط مختلف و در حال حرکت دارند.

هدست های ویپ سیمی از طریق کابل با خروجی های مختلف USB، Rj9، ۳٫۵mm اتصال برقرار می کنند. این نوع اتصالات ارتباط پایدارتری ارائه می دهند.

به طور کلی برای اینکه بدانید چه مدل هدستی را انتخاب کنید باید بدانید مرکز تماس شما پر سر و صدا است یا ساکت؟ آیا کارمندان در بیرون یا در محیط اداری کار خواهند کرد؟ تماس های روزانه شما چه قدر است؟ این اطلاعات می‌تواند به تعیین نوع هدست برای نیازهای شما کمک کند و تضمین می‌کند که هدستی با ویژگی‌های مناسب برای آن محیط‌ها دریافت کنید.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد تا با انواع هدست آشنا شده باشید و بفهمید چه نوع هدستی برای شما و کسب و کار شما مناسب است. اگر همچنان برای انتخاب هدست مناسب نیاز به اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان ما تماس بگریید و یا به بخش هدست در سایت آبانمال مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *