تاریخ امروزجمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

Auto Provisioning و هر آنچه که باید بدانید!

پیش گفتار :

Auto Provisioning از قدرت فن آوری مبتنی بر فضای ابری برای کمک به کسب و کارهای VoIP برای ارائه خودکار دستگاه های IP خود استفاده می کند. بدون این فن آوری اتوماسیون، هر تلفن IP نیاز به ارائه دستی توسط یک تکنسین واجد شرایط، در هر مکان مشتری دارد. و اگر قرار باشد frameware یا مجموعه ویژگی های تلفن در طول زمان ارتقا یابد یا تغییر کند، نیاز به مراجعه تکنسین دارد. این می تواند یک فرآیند پرهزینه و زمان بر باشد.مهم است که سیستم ارتباطی یک سازمان، به راحتی در دسترس همه ذینفعان آن ،چه کارمندان، مدیران، و چه مشتریان قرار گیرد. همه این کاربران باید دسترسی آسانی به منابع ارتباطی در شبکه خود داشته باشند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند.

فرآیند دسترسی به منابع ارتباطی یک شرکت در صورتی پیچیده خواهد شد که هر کاربر، برای فعال سازی دستگاه خود، مجبور باشد یک فرآیند تنظیم دستی طولانی مدت را دنبال کند. Auto Provisioning به عنوان یک راه حل خودکار و یک کلیکی در حال ظهور است که کاربران را از فرآیند زمان بر ارائه دستی سیستم های تلفن خود آزاد می کند.این ابزار برای ارائه تلفن های IP به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرد. این شامل پیکربندی تمام اطلاعات کاربر، دفترچه تلفن محلی، frameware و غیره است. با Auto Provisioning ، چیزی که زمانی ساعت ها طول می کشید، حالا با چند کلیک سریع اتفاق می افتد. کسب و کارها می توانند به راحتی یک سیستم تلفن تمام عیار سازمانی را بدون هیچ گونه پشتیبانی IT یا دانش فنی پیاده سازی کنند. راه اندازی و مدیریت حساب آن ها در داخل مرورگر وب، درست مانند هر سرویس مبتنی بر اشتراک دیگر اتفاق می افتد.

Auto Provisioning چیست؟

Auto Provisioning به یک شرکت اجازه می دهد تا خدمات مخابراتی خود را به جای انجام دستی آن برای هر دستگاه، فورا از طریق یک برنامه نرم افزاری گسترش دهد. این ابزار به خصوص در زمان استقرار تعداد زیادی از تلفن های IP که نیاز به پیکربندی پیشرفته دارند، مفید است.

دو نوع تنظیم وجود دارد: دستی و خودکار.

تجربه های مشتری و کارایی عملیاتی یک سازمان مستقیما تحت تاثیر روشی است که آن ها برای ارائه دستگاه های خود انتخاب می کنند.از سوی دیگر، تهیه دستی به زمان و دسترسی عملی مهندسان شبکه شما نیاز دارد. به عنوان مثال، برای استقرار دستگاه های VoIP، ارائه دهندگان خدمات می توانند آن ها را به یک سرور متمرکز و خودکار متصل کنند، که به آن ها اجازه می دهد تا فرآیند استقرار و عملیات سوار شدن را ساده کنند. ارائه دهندگان خدمات تلفن IP معمولا هزاران کاربر را برای چندین مشتری مدیریت می کنند. یک سیستم خودکار متمرکز می تواند در زمان و تلاش مهندسان و کاربران سرویس خود صرفه جویی کند.

Auto Provisioning به عنوان یک ابزار جانبی برای ارائه دهندگان خدمات مخابراتی در حال ظهور است زیرا آن ها را قادر می سازد تا تلفن های IP را مستقر کنند که به طور خودکار سرور ارائه دهنده را پیدا کرده و فایل های پیکربندی صحیح را پس از اتصال به اینترنت دانلود می کند. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به ورود به تنظیمات پیکربندی، سرویس تلفن خود را از طریق یک رابط وب فعال کنند.

ارائه و Auto Provisioning با مجموعه ای از دستورالعمل ها و روش های از پیش تعریف شده همراه است که می تواند به صورت الکترونیکی انجام شود تا به مشتریان امکان دسترسی سریع و آنی به تلفن خود را بدهد. این راه حل، فعال سازی بسیار مقیاس پذیر، نیازهای چند سرویسی تلفن های هوشمند و تبلت ها را برای تسریع کسب وکار و بهره وری پاسخ می دهد.

چرا Auto Provisioning مهم است؟

در گذشته، تمام VoIP PBX و ارائه تلفن به صورت دستی انجام می شد، مگر اینکه یک سیستم اختصاصی بود. معمولا مهندسان IT به دلیل وظیفه خسته کننده تهیه هر تلفن، ساعت های طولانی را صرف راه اندازی یک دفتر کاری می کنند. این موضوع همچنین مدیریت تلفن ها را به کاری خسته کننده تبدیل می کرد، چرا که برخی مدل های تلفن به گونه ای متفاوت عرضه می شدند. با هر جمع، حرکت یا تغییر، فرآیند تامین طولانی تر، پیچیده تر و کم تر قابل مدیریت شد. همچنین تشخیص و جداسازی سریع باگ ها و مسائل دیگر دشوار بود.

با این حال، ارائه دهندگان خدمات مدرن، در حال انتقال عملیات خود از ارائه خدمات تلفنی سنتی به ارائه ترکیبی از راه حل های نوآورانه تلفنی فیزیکی و مجازی هستند. این سرویس ها نه تنها به صورت آنی به مشتریان تحویل داده می شوند، بلکه باید به صورت آنی به تغییرات اطراف شبکه پاسخ دهند.

با افزایش فشار برای ارائه سریع تر خدمات، به شیوه ای انعطاف پذیرتر، و با حداقل هزینه ها، برای ارائه دهندگان خدمات تلفن IP حیاتی شده است تا از مزایای Auto Provisioning برای به حداکثر رساندن چابکی خدمات و بهره وری عملیاتی استفاده کنند.

Auto Provisioning شرکت ها را امن تر می کند!

زمانی که یک کارمند یک شرکت را ترک می کند، ضروری است که کسب وکار فورا تمام حساب ها و دسترسی های آن ها را حذف کند. اگر یک کارمند سابق به سیستم و داده های یک سازمان دسترسی داشته باشد، می تواند یک ریسک امنیتی بزرگ باشد.

Auto Provisioning ، فرآیند دستی سوار و پیاده شدن کاربران را یکپارچه و کاملا خودکار می کند. همچنین با به حداقل رساندن تاثیر خطای انسانی و ارائه تجربه کاربری بهتر، تمام روزنه ها و شکاف های امنیتی را پر می کند. علاوه بر این، بخش های IT و منابع انسانی را برای کار بر روی وظایف استراتژیک تر آزاد می کند.

سازمان هایی که نتوانند به سرعت امنیت خود را تامین کنند، می توانند با رخنه های امنیتی عظیم و فلج کننده دست و پنجه نرم کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داده است که میانگین هزینه نقض داده در ایالات متحده ۳.۸۶ میلیون دلار به ازای هر نقض است. نقض بزرگ داده ها می تواند منجر به عملکرد ضعیف شرکت ها در بازار برای سال ها شود.

Auto Provisioning به سازمان ها کمک می کند تا با اطمینان از اینکه کارمندان تنها به اپلیکیشن های مورد نیاز خود دسترسی دارند، سیستم ها و داده های خود را ایمن نگه دارند. از سوی دیگر، محافظت خودکار به آن ها کمک می کند تا خطر امنیتی را کاهش دهند و اطمینان حاصل کنند که هر زمان یک کارمند آنجا را ترک می کند، دسترسی آن ها به طور خودکار از تمام برنامه های متصل حذف می شود.

Auto Provisioning چگونه کار می کند؟

با استفاده از Auto Provisioning ، سازمان ها می توانند از راه دور سیستم های تلفن VoIP خود را در مکان های مختلف راه اندازی کنند. آن ها می توانند این کار را به صورت انبوه انجام دهند و سیستم را از طریق یک پلتفرم خدمات تلفن ابری شهودی مدیریت کنند.معمولا، پس از خرید یک تلفن VoIP، سازمان ها باید آن را به شبکه خود متصل کنند، آدرس IP آن را پیدا کنند، و سپس از مرورگر وب خود برای پیکربندی اولیه به GUI تلفن بروند. در این مرحله، آن ها باید سرور SIP را نشان دهند که تلفن IP باید به آن متصل شود و جزئیات دیگری را ارائه دهد. این یک فرآیند طولانی مدت است و معمولا توسط تیم IT یک شرکت انجام می شود.

Auto Provisioning یک تغییر دهنده بازی است. این یک ابزار پلاگ اند پلی است که تلفن های VoIP به محض وصل شدن به شبکه ، خود را آماده می کنند.این ابزار Auto Provisioning ، با اتصال یک تلفن متصل به یک سرور تامین کننده، کار می کند. این سرور یا در ارائه دهنده PBX یا مرکز داده شرکت سازنده تلفن قرار دارد. با استفاده از آدرس MAC تلفن IP سرور به آن اجازه می دهد تا فایل های مورد نیاز را دانلود کند. این فایل ها حاوی جزئیات پیکربندی کامل تلفن هستند که شامل نام کاربری، رمز عبور، سرور پروکسی و منطقه زمانی می شود.

این راه اندازی تدارکاتی باعث صرفه جویی در هزینه و تلاشی می شود که صرف برنامه ریزی یک سیستم تلفن VoIP برای اتصال به سرورهای آن ها می شود. این روش اغلب توسط شرکت های VoIP استفاده می شود زیرا اگر مشکلی برای حل شدن وجود داشته باشد، نیازی به ورود به تلفن IP ندارند. در عوض، آن ها فایل پیکربندی روی سرور خود را تغییر می دهند و تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، راه اندازی مجدد تلفن است.

برخی از روترهای VoIP این امکان را فراهم می کنند که تمام تلفن های موجود در یک شبکه را به یک سرور تامین کننده نشان دهند. هر تلفن که به آن روتر خاص متصل می شود، بسته ای دریافت می کند که تلفن ها را به سرور ارائه دهنده وصل می کند. این سیستم فرآیند نشان دادن دستگاه های واقعی به سرور تامین کننده را خودکار می کند.

فواید اصلی Auto Provisioning:

کسب و کارهای مدرن از Auto Provisioning سود زیادی می برند زیرا موانع استقرار و مدیریت را حذف می کند، به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا همه دستگاه ها را از راه دور پیکربندی و مدیریت کنند، تامین حجم را ممکن می سازد، انعطاف پذیری فراهم می کند، و در هزینه ها صرفه جویی می کند. تنها چیزی که یک کاربر برای شروع به آن نیاز دارد، دسترسی به کامپیوتر و اینترنت است.

بیایید به مهم ترین مزایای استفاده از راهکار Auto Provisioning نگاهی بیندازیم:

  • افزایش بهره وری

زمانی که یک سازمان کارمندان یا شرکای جدیدی را وارد می کند، آن ها نیاز به دسترسی به برنامه ها، منابع و داده های شرکت دارند و شرکت باید این دسترسی را در زمانی سریع برای آن ها فراهم کند. ایجاد حساب کاربری، تایید و انتقال درخواست های دسترسی برای هر کاربر می تواند چندین روز طول بکشد. این امر می تواند حجم کاری بخش های IT و منابع انسانی را به شدت افزایش دهد. این سیستم  زمان، تلاش، و هزینه های متحمل شده در پیکربندی و تامین سیستم های تلفن را کاهش می دهد.

  • مقیاس پذیری آسان

Auto Provisioning به کسب و کارها اجازه می دهد تا پلتفرم های IAM (هویت و مدیریت دسترسی)خود را همزمان با رشد خود، با خودکارسازی و ساده سازی فرآیند سوار و پیاده شدن ، مقیاس بندی کنند.

Auto Provisioning توسط جریان های کاری از پیش تعریف شده اجرا می شود که بسیار مقیاس پذیر هستند. شرکت ها به جای اضافه کردن افراد به فرایندهای خود، می توانند به سادگی زیرساخت های فن آوری اطلاعات خود را برای مقابله با حجم کاری جدید تقویت کنند. همچنین به راحتی می توانید به ظرفیت فنی خود اضافه کنید، چرا که این نرم افزار قادر است چندین کار را به صورت یکجا انجام دهد.

  • به سازمان ها کمک می کند که سازگار بمانند

با استفاده از Auto Provisioning ، سازمان ها می توانند کنترل کنند که به چه ابزارها و برنامه هایی دسترسی دارند و همچنین می توانند فعالیت حساب را ردیابی کنند، و دسترسی را بررسی و تایید کنند. این کار به آن ها کمک می کند تا شبکه خود را امن نگه دارند.

بسیاری از سیاست های انطباق نظارتی خواستار الزامات سخت گیرانه ای هستند، مانند اختصاص یک شناسه منحصر به فرد به هر کاربر یا لغو فوری دسترسی برای یک کاربر خاتمه یافته. Auto Provisioning ، رعایت چنین سیاست هایی را تضمین می کند.

  • کاهش خطر خطاهای دستی و از دست رفتن سرمایه

برای کسب وکارها، سیستم هایی که با پلتفرم های خدماتی هماهنگ نیستند، شایع ترین دلیل خطا و از دست رفتن سرمایه هستند. این اتفاق معمولا به این دلیل رخ می دهد که فرایندها یا ناقص هستند یا به اشتباه تکمیل شده اند. این بدان معنی است که سرویس ها به درستی فعال یا معلق نمی شوند و این اغلب منجر به این می شود که مشتریان برای سرویس هایی که استفاده نکرده اند، قبض دریافت کنند.

برای سازمان ها ضروری است که این خطاها را با اطمینان از ارتباط یکپارچه بین ارائه و صدور صورتحساب کاهش دهند. این امر را می توان از طریق Auto Provisioning به دست آورد.

  • Auto Provisioning یک پنجره واحد و پلتفرم متصل را فراهم می کند.

یک فرآیند تامین دستی معمولا شامل کاغذبازی های زیاد و نرم افزارها و سیستم های قطع شده است. از سوی دیگر،Auto Provisioning یک پلتفرم واحد و متصل را برای مدیریت کل فرآیند فراهم می کند.

هر بخش به یک پایگاه داده متصل است. این امر مدیریت و نگهداری موثرتر سیستم های تلفن VoIP را برای سازمان ها آسان تر می کند. همچنین نیاز به سرمایه گذاری در حفظ سیستم و اتصالات را به حداقل می رساند.

  • افزایش شفافیت و بهینه سازی دسترسی ها

Auto Provisioning به کارمندان امکان دسترسی به ابزارها و برنامه های کاربردی براساس نقش آن ها در یک سازمان را می دهد. این به مدیران آن ها دید کاملی از اینکه چه کسی به چه ابزارهایی دسترسی دارد و چگونه از این دسترسی استفاده می کند، می دهد. به این ترتیب، دسترسی به منابع به صورت تصادفی باقی نمی ماند. از سوی دیگر، فرایندهای دستی می توانند ناکارآمدی هایی ایجاد کنند، زیرا شفافیت را در ابزارهای مورد استفاده توسط کارمندان یا در ردیابی دسترسی فراهم نمی کنند. Auto Provisioning یک نمای متمرکز و متصل از دسترسی و هویت کاربر می دهد.

  • بهبود دقت

Auto Provisioning نیاز به ورود دستی داده ها را از بین می برد، در نتیجه احتمال خطا را کاهش می دهد. این کار تضمین می کند که تمام ویژگی ها به درستی ترسیم شده اند.

  • بهبود تجربه کاربر

فقط سازمان ها نیستند که از Auto Provisioning سود می برند. سوار شدن یکپارچه، تجربه های کارمندان را بهبود می بخشد و در بلندمدت، به شرکت ها کمک می کند نیروی کار خود را حفظ کنند.

نتیجه گیری:

Auto Provisioning در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری برای سازمان ها است زیرا روند کارها را تضمین و سرعت می بخشد، به مقیاس دهی کسب و کارها و بهینه سازی فرآیند مدیریت سوار شدن کمک می کند. این به عنوان کلیدی برای ایجاد یک چارچوب چابک برای حمایت از شرکت ها از طریق فن آوری، معماری، و نرم افزار، با ایجاد یک محیط فرآیند عملیاتی متصل که توسط یک نرم افزار واحد مدیریت می شود، ظهور می کند. در بلندمدت، سازمان ها به افزایش بهره وری و کارایی، کاهش خطای انسانی، افزایش امنیت و حفظ سازگاری دست پیدا می کنند.

رفرنس

بازگشت به خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *