تاریخ امروزشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلفن وای فای (WiFi) چیست؟

تلفن های ویپ در چند سال اخیر به بخش یکپارچه اکثر مشاغل تبدیل شده اند. زیرا که ارتباطات بهتری را هم در داخل و هم در خارج از یک سازمان امکان پذیر می کنند، که این امر در دنیای مشتری مدار امروز بسیار مهم است. تلفن وای فای نیز نوعی تلفن ویپ است که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم:

تلفن وای فای (WiFi)

تلفن وای فای (WiFi) برای برقراری تماس از اتصال بی سیم به اینترنت استفاده می کند و نیازی به اتصال اترنت ندارد. مانند سایر دستگاه‌های مجهز به اینترنت بی‌سیم، این تلفن‌ها دارای مدار داخلی هستند که به آن ها اجازه می‌دهد سیگنال‌های رادیویی مورد نیاز برای ارتباطات اینترنت بی‌سیم را با استفاده از اتصال Wifi دریافت و پخش کنند.

یک سیستم VoIP معمولی قادر است تماس های تلفنی را که از طریق یک خط تلفن سنتی دریافت می کند به یک فرمت دیجیتال به گیرنده انتقال دهد و مانند سیستم های IP PBX، تماس به طور کامل از طریق اینترنت بدون هیچ گونه اتصال به PSTN (شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی) انجام می شود. معمولاً سخت افزار اصلی که تماس ها را انتقال می دهد تلفن ویپ است، اما تلفن ویپ وای فای اتصال به بسیاری از دستگاه های بی سیم دیگر مانند رایانه های قابل حمل، تبلت ها و تلفن های هوشمند را امکان پذیر می کند. این دستگاه به دنبال نزدیکترین و قوی ترین نقطه دسترسی WiFi برای اتصال است و بنابراین، قدرت و پوشش اتصال به اینترنت بسیار مهم است.

با استفاده از تلفن VoIP بی سیم، کاربر کاملاً متحرک است و می تواند تا زمانی که در محدوده وای فای هات اسپات باشد، تلفن را به مکان های مختلف انتقال دهد.

مزایای تلفن وای فای:

تلفن های وای فای به دلایلی محبوب هستند  که در اینجا ما به چهار مزیت برتر نگاه خواهیم کرد:

۱٫اتصال بی‌سیم: با استفاده از این تلفن ها کاربران می‌توانند در دفاتر بدون از دست دادن تماس‌ها و پیام‌های مهم جابه جا شوند و لذت ببرند زیرا دیگر خبری از سیم های مزاحم نیست!

۲٫هزینه کم: عدم نیاز به سیم هزینه های سیم کشی را کاهش می دهد و کاربران می توانند از خدمات VoIP کم هزینه خود برای برقراری تماس از و با هر نقطه در جهان استفاده کنند.

۳٫سادگی و سهولت استفاده: راه اندازی این تلفن ها نسبتا آسان است و هر کسی که نحوه استفاده از تلفن همراه را بداند، می تواند نحوه استفاده از تلفن وای فای را خیلی سریع بیاموزد!

۴٫ویژگی‌های تماس: ویژگی‌هایی مانند شماره‌گیری سریع، ارسال تماس، انتظار تماس، تماس کنفرانسی و موارد دیگر را می‌توان با کیفیت صدای استثنایی و قابلیت تحرک ارائه کرد.

بهترین تلفن وای فای چیست؟

بیش از ۳۰ مدل مختلف تلفن wifi از برندهای متفاوت وجود دارد که ما در اینجا چند مدل از محبوب ترین ها را به شما معرفی می کنیم:

Yealink T58A

Fanvil X3SW WiFi Phone

Fanvil W611W Portable Wi-Fi Phone

Grandstream WP820

آیا استفاده از تلفن وای فای برای شرکت شما منطقی است؟

خوب، این به تنظیمات دفتر کار شما و چند عامل بستگی دارد:

چه نوع روتری دارید؟ و چند اتصال همزمان می تواند مدیریت کند؟

اجرای تلفن ویپ از طریق سیگنال اینترنت بی سیم به سخت افزاری به روز نیاز دارد. سخت افزار قدیمی با اتصال محدود دستگاه نه تنها تعداد تلفن های موجود در شبکه را محدود می کند، بلکه کیفیت تماس های برقرار شده را نیز کاهش می دهد.

محیط ایده آل برای استفاده از تلفن وای فای مکانی است که نیروی کار پر تحرک و یا دورکار داشته باشد. به عنوان مثال، شما یک مسئول فروش دارید که در خانه مستقر است و  می تواند از یک تلفن Wi-Fi، برای دریافت تماس های شرکت استفاده کند. در این صورت تمام ویژگی های یک تلفن SIP معمولی در دسترس شخص است. تماس ها منتقل می شوند و پیام ها به گونه ای ضبط می شوند که گویی در دفتر انجام شده است.

علاوه بر این، این تلفن‌ها به اینترنت بی‌سیم محدود نمی‌شوند و بیشتر آن ها اتصالات اترنت نیز دارند. این برای مشاغلی مفید است که در ابتدا کوچک هستند اما به طور پیوسته در حال رشدند و همانطور که بزرگتر می شوند، از اتصالات اترنت استفاده کنند.

برای آشنایی و خرید انواع تلفن های وای فای می توانید به سایت آبانمال مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *