تاریخ امروزشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیجینگ IP (تحت شبکه) چیست؟

سیستم های پیجینگ را ممکن است در مکان های زیادی از جمله مدارس، سازمان ها، بیمارستان ها یا کارخانه ها دیده باشید. این یک سیستم رایج است که از آن برای اطلاع رسانی انبوه در یک منطقه بزرگ استفاده می شود. برخی از کسب‌وکارها از سیستم‌های پیجینگ آنالوگ استفاده می‌کنند که اختصاصی، انعطاف‌ناپذیر نیست و به راحتی مدیریت نمی‌شوند. اما امروزه سازمان های بیشتری به سیستم پیجینگ IP (تحت شبکه) روی آورده اند.

پیجینگ IP چیست؟

یک سیستم پیجینگ IP شبیه یک سیستم پیجینگ سیمی معمولی است که به گونه ای طراحی شده است که امکان ارتباط یک طرفه را برای مخاطبان گسترده فراهم می کند. با این تفاوت که سیستم‌های پیجینگ IP می تواند با سیستم تلفن VoIP و شبکه های داده شما ترکیب شود و پیام‌ها را با استفاده از اینترنت پخش ‌کند. در نتیجه با الزامات سیم‌کشی معمولی محدود نشود.

پیجر IP نسخه قدرتمندتری از سیستم اطلاع رسانی آنالوگ است که کارایی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. زیرا می تواند در انواع موقعیت های فیزیکی نصب و مدیریت شود، همچنین همه کاره است و به راحتی با سایر فناوری های ارتباطی مانند تابلوهای علامت، تلفن های هوشمند و ایمیل ادغام می شود.

کاربردهای عملی پیجر

پیجینگ یک عملکرد بسیار مفید در محیط های انبار و فروشگاه های بزرگ است. در این نوع محیط‌ها، کارمندان خاصی اغلب در حال قدم زدن هستند و گاهی دسترسی به آن‌ها دشوار است. در این شرایط پیجینگ دسترسی به کارکنان شناور را بسیار آسان می کند.

پیجینگ به شما امکان می‌دهد از تلفن IP خود برای اعلام عمومی به افراد یا گروه‌های مردمی استفاده کنید. اعلان‌های پیجینگ را می‌توان از طریق تلفن‌های صوتی از طریق IP فردی یا از طریق بلندگوهای عمومی بالای سر شما شنید. ویژگی پیجینگ به راحتی از طریق یک سیستم تلفن ابری (میزبانی) برای مشاغل پیاده سازی می شود.

مزایای پیجینگ تحت شبکه (IP):

یک سیستم پیجینگ IP که به درستی نصب شده باشد به شما این امکان را می دهد که به سرعت با کارگران سیار خود ارتباط برقرار کنید و زمان توقف تماس های داخلی و خارجی را کاهش می دهد. همچنین از یک سیستم آنالوگ قابل اعتمادتر است. اکثر سیستم‌های پیجر IP می‌توانند با استفاده از Power over Ethernet (PoE)، که انرژی را از طریق سوئیچ‌های شبکه شما دریافت می‌کند، تغذیه شوند. با استفاده از منابع برق اضطراری برای سوئیچ های شبکه، پیجینگ IP شما حتی زمانی که برق قطع می شود کار خواهد کرد. برخی دیگر از مزایای داشتن سیستم پیجینگ IP را در زیر ببینید:

  • زیرساخت شبکه مشترک
  • هزینه نصب و اجرا کمتر
  • ادغام یکپارچه در شبکه های موجود از جمله سیم کشی آنالوگ قدیمی
  • نصب و پیکربندی ساده
  • کنترل از راه دور و گسترش ساده نقطه پایانی در سیستم های اینترکام

چند نمونه از بهترین پیجینگ ها (پیجرها):

۱٫پیجینگ اسنوم مدل PA1:

۲٫پیجر فنویل PA2S:

۳٫ پیجر فنویل PA3:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *