تاریخ امروزجمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شماره تلفن مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟

با افزایش تعداد افرادی که از راه دور کار می کنند، خطوط ثابت سنتی نمی توانند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کنند. از طرفی هنگامی که کسب و کار کوچک شما آماده است تا بازار خود را گسترش دهد، کارمندان بیشتری اضافه کند و حجم بیشتری از درخواست های خدمات مشتری را مدیریت کند ولی به خط تلفن های فیزیکی دسترسی ندارد، دریافت یک شماره تلفن مجازی یک راه ساده و مقرون به صرفه است.

اما شماره تلفن مجازی چیست و چگونه کار می کند؟ چه سودی برای کسب و کار شما خواهد داشت و چگونه می توانید آن را دریافت کنید؟

شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره تلفن مجازی شماره تلفنی بدون خط فیزیکی است که به یک مکان فیزیکی محدود نمی شود. از شماره های مجازی می توان برای برقراری یا دریافت تماس با هر تلفنی مانند تلفن های رومیزی VoIP، تلفن های همراه یا تلفن های نرم افزاری استفاده کرد. شماره های مجازی برای پذیرش تماس های مشتریان در سراسر جهان، صرف نظر از اینکه دفاتر آن ها در کجا واقع شده اند، بسیار مهم هستند.

این شماره تلفن ها برای کسانی که در خانه کار می کنند و یا حتی کارمندان شاغل در دفتر عالی است، در حالی که مشتریان نیز نمی توانند بین شماره تلفن مجازی و استاندارد تمایز قائل شوند.

مزایا:

شماره تلفن های مجازی مزایای بی شماری را برای مشاغل در هر اندازه و در همه صنایع ارائه می دهد.

یک شماره تلفن سنتی به یک تلفن رومیزی متصل می شود. اما اگر کارمند مورد نظر خارج از شرکت و یا دورکار باشد چه اتفاقی می افتد؟ در بهترین حالت تماس ها به پست صوتی فرستاده می شود.

اما شماره مجازی این مشکل را حل می کنند. می‌توانید اتصال تلفن رومیزی آن‌ها را خاموش کنید و از کارمندان بخواهید به تماس‌های تلفن همراهشان پاسخ دهند، یا به نماینده موجود دیگری فوروارد کنید. این قابلیت احتمال اینکه تماس گیرندگان قربانی پست صوتی شوند و دیگر هرگز شنیده نشود را کاهش می دهد.

از طرفی با استفاده از شماره های مجازی کارمندان کسب‌وکارهای کوچک‌تر می‌توانند از ارائه شماره تلفن شخصی خود اجتناب کنند، در حالی که برای مشتریان معتبرتر و قانونی‌تر نیز به نظر می‌رسند. به علاوه، با این کار می توانند بدون نیاز به تجهیزات پیچیده از تماس ماهانه نامحدود محلی و از راه دور لذت ببرند تا هزینه های عملیاتی را پایین نگه دارند.

تفاوت تلفن مجازی و سیستم تلفنی ویپ:

سیستم‌های VoIP و تلفن مجازی هر دو از اینترنت برای ارتباطات تجاری، از تماس صوتی گرفته تا پیامک استفاده می‌کنند. اما سیستم‌های تلفن مجازی به کاربران اجازه می‌دهند تماس‌ها را مدیریت و مسیریابی کنند، در حالی که پلت‌فرم‌های صوتی از طریق پروتکل اینترنت (VoIP) به کسب‌وکارها امکان می‌دهند از طریق قابلیت‌های ارتباطی یکپارچه خود از طریق چت یا ویدیو نیز با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سیستم های تلفن مجازی نسبت به خدمات VoIP هزینه کمتری دارند. با این حال، آن ها فاقد ویژگی های پیشرفته مانند کنفرانس ویدیویی و چت تیمی هستند. در نتیجه، بهترین موارد استفاده تجاری برای VoIP در مقابل سیستم های تلفن مجازی عبارتند از:

سیستم VoIP : برای تیم هایی که نیاز به جایگزینی برای یک خط تلفن اداری سنتی یا یک پلت فرم ارتباط تجاری متمرکز دارند، بهتر است.

شماره تلفن مجازی: برای تیم‌های کوچک و کارآفرینانی که به دنبال شماره تلفن تجاری قابل حمل با قیمت مقرون به صرفه هستند، بهتر است.

نحوه ساخت شماره مجازی:

شماره مجازی به صورت رایگان و پولی از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن های مخصوص ارائه می شود.

برخی از این نرم افزار ها عبارت اند از:

TextNow

Temp Number

NextPlus

Text Free

البته باید توجه داشته باشید که استفاده از برنامه های رایگان امنیت پایین تری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *