تاریخ امروزجمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مزیت یکپارچگی VoIP و CRM

پیش گفتار :

ارتباط موثر نقش مهمی در حفظ هویت برند یک کسب وکار در چشم انداز فعلی کسب وکار دارد. و با افزایش کار از راه دور و اتصال جهانی، شرکت ها در حال روی آوردن به فن آوری VoIP (صدا بر روی پروتکل اینترنت)برای ساده کردن فرایندهای ارتباطی خود هستند.

اما VoIP تنها بخشی از معادله است. کسب و کارها در حال یکپارچه سازی سیستم های VoIP خود با نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)برای بهینه سازی ارتباطات هستند. نتیجه یک ابزار قدرتمند است که ارتباط یکپارچه را تسهیل می کند، تجربه مشتری را افزایش می دهد و باعث رشد کسب وکار می شود. براساس نظرسنجی انجام شده توسط Capterra، ادغام نرم افزار CRM تاثیر قابل توجهی بر میزان حفظ مشتریان و رضایت آن ها دارد.

در این مقاله، ما به بررسی مزایای کلیدی ادغام VoIP و CRM و اینکه چگونه می تواند نحوه ارتباط کسب و کارها با مشتریانشان را تغییر دهد، خواهیم پرداخت.

یکپارچگی VoIP CRM چیست؟

یکپارچه سازی ویپ (VoIP)و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)چندین مزیت مهم برای کسب و کارها ارائه می دهد. در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای یکپارچه سازی VoIP و CRM اشاره می کنیم:

۱. جمع آوری داده های کارآمد و سازمان یافته

جمع آوری داده کارآمد شامل ثبت سیستماتیک تمام اطلاعات از ابتدا تا انتها به شیوه ای سازمان یافته است. این فرآیند به ویژه برای نمایندگان فروش، که به داده های چشم انداز دقیق برای شخصی سازی تبلیغ فروش خود نیاز دارند، و نمایندگان پشتیبانی، که به تاریخچه موردی جامع برای هر مشتری نیاز دارند، مفید است. با یکپارچه سازی سیستم موبایل  شما با نرم افزار CRM، داده های مهم به صورت خودکار همگام سازی می شوند.

روش استاندارد و پس از آن نماینده مرکز تماس به شرح زیر است:

  • شروع تماس با استفاده از نام و شماره تلفن مشتری.
  • ثبت جزئیات تماس در سیستم CRM.
  • مستندسازی پرسش ها و نگرانی های مشتری.
  • پی گیری تماس بدون نیاز به مراجعه به دایرکتوری جداگانه.

در نتیجه این فرآیند، نرم افزار CRM به صورت خودکار تمام اطلاعات مربوطه را ثبت می کند و کار نماینده را راحت تر می کند.

۲٫عملیات مقرون به صرفه

یکپارچه سازی VoIP و CRM به طور قابل توجهی هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد، زیرا نیازی به خرید جداگانه این سیستم های نرم افزاری نیست. استفاده از یک سیستم تلفن VoIP با یکپارچه سازی CRM داخلی به طور کامل از سرمایه گذاری های نرم افزاری اضافی جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که بازده سرمایه گذاری (ROI)برای شرکت هایی که در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)سرمایه گذاری می کنند تقریبا ۸.۷۰ دلار برای هر دلار هزینه شده است.

علاوه بر این، یکپارچه سازی سیستم های تلفن VoIP و راه حل های CRM به کارمندان قدرت می دهد تا فعالیت های خود را بهتر مدیریت کنند، بهره وری بهبود یافته و ساعات غیرمولد را کاهش دهند.

۳. تماس مستقیم از CRM

یکپارچه سازی VoIP با CRM قابلیت های عملیاتی را افزایش می دهد در حالی که فرآیندهای دستی را ساده می کند. این ادغام عامل ها را قادر می سازد تا مستقیما از سیستم CRM تماس بگیرند و نیاز به مراحل دستی غیرضروری را از بین ببرند.

تاخیر زمانی بین جستجوی جزئیات تماس و شروع یا حضور در تماس ها اغلب دشوارترین جنبه کار یک نماینده است. حذف این فاصله زمانی، زمان بیشتری برای برقراری تماس های بیشتر در اختیار نمایندگان قرار می دهد و کارایی کلی آن ها را افزایش می دهد.

در نتیجه، نمایندگان از یک چارچوب ساختاریافته تر بهره می برند و آن ها را قادر می سازند تا وظایف خود را موثرتر و آسان تر انجام دهند.

۴. ساده سازی فرایندهای پس از تماس

یکپارچه سازی VoIP با CRM رونده ای پس از تماس را برای نمایندگان ساده می کند. زمانی که گفتگو با مشتری به پایان می رسد، نمایندگان اطلاعات را در سیستم CRM ثبت می کنند.

به جای وارد کردن دستی جزئیات برای هر تماس، یکپارچگی بین سیستم تلفن VoIP و نرم افزار CRM به طور خودکار اطلاعات مربوطه را همگام سازی می کند.

قابلیت های اضافی VoIP مانند ضبط تماس و یادداشت های تماس این فرآیند را بیش از پیش افزایش می دهند. نمایندگان می توانند به راحتی مکالمات را ضبط کرده و یادداشت برداری کنند و یکپارچه سازی به صورت خودکار این جزئیات را در CRM ذخیره می کند.

۵. استفاده از SMS و اتوماسیون

یکپارچه سازی یک سیستم تلفن VoIP با نرم افزار CRM چندین قابلیت اضافی را فراهم می کند که کسب و کارها می توانند از آن ها استفاده کنند، مانند SMS. در سال ۲۰۲۲، مشاهده شد که ۳۴ %افراد در یک بازه زمانی ۵ دقیقه ای از دریافت، به سرعت به پیام های متنی دسترسی پیدا کردند، در حالی که اکثریت قابل توجه ۸۹ % پیام را در بازه زمانی ۳۰ دقیقه ای اولیه خواندند.

علاوه بر این، قابلیت های دیگری نیز وجود دارد که کسب و کارها می توانند با همگام سازی سیستم تلفن VoIP خود با CRM از آن ها استفاده کنند.

آیکون های کلیک به متن: در کنار هر تماس یک آیکون کلیک به متن در دسترس است. این ویژگی یک میانبر مفید برای نمایندگان پرمشغله در یک روز کاری شلوغ است.

اتوماسیون پیامکی: اتوماسیون پیامکی یک ویژگی مفید است که به طور خودکار پیام های متنی را در زمان رسیدن به شرایط خاص به تماس ها ارسال می کند. این ویژگی را می توان در کمپین های پی گیری و چک کردن برای ارسال پیام های خودکار گنجاند.

پیامک انبوه: یکپارچه سازی VoIP با CRM قابلیت های مفیدی را برای بازاریابی پیامکی فراهم می کند. با این ویژگی، کسب وکارها می توانند پیام های تبلیغاتی و بازاریابی خود را به چندین تماس ازطریق CRM ارسال کنند.

۶. بهبود روابط با مشتری

شخصی سازی در مقایسه با شرکت هایی که در آن سرمایه گذاری نمی کنند، رشد شرکت را ۴۰ درصد افزایش می دهد. تعامل بدون واسطه با مشتری، توسعه روابط قوی تر و معنادارتر با مشتری را تسهیل می کند. این امر به نوبه خود کسب وکارها را قادر می سازد تا مشتریان وفادار خود را حفظ کنند.

به علاوه، تعاملات منظمی که نیازها، ترجیحات و انتظارات خاص مشتری را تامین می کنند، می توانند ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهند، نرخ ماندگاری را افزایش دهند و حتی آن ها را به طرفداران برند تبدیل کنند.

۷. نظارت بر تحلیل تماس های مهم  KPIs

شما می توانید با استفاده از یکپارچه سازی قابل اعتماد CRM و VoIP به تحلیل تماس حیاتی دسترسی داشته باشید. این شامل شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs)و معیارهای مربوط به تماس های ورودی و خروجی است. این داده ها می توانند شامل حجم تماس، مدت زمان، نرخ ترک، زمان تفکیک و دیگر معیارهای مرتبط باشند.

با تجزیه وتحلیل تماس، یک کسب وکار می تواند بینش های ارزشمندی در مورد نحوه تعامل مشتریان خود با سیستم های تلفنی به دست آورد و حوزه هایی را شناسایی کند که در آن ها می توان بهبود ایجاد کرد. به عنوان مثال، اگر یک کسب وکار متوجه نرخ بالای ترک تماس شود، ممکن است نیاز به تنظیم سیستم تلفن خود برای کاهش زمان انتظار یا ارائه گزینه بازگشت تماس به مشتریان داشته باشد.

۸. کمپین های بازاریابی موثر

ادغام نرم افزارهای VoIP و CRM مزایای متعددی برای متخصصان بازاریابی دارد. با بخش بندی مشتریان از طریق نرم افزار CRM، کسب وکارها می توانند گروه های خاصی را با کمپین های بازاریابی مختلف هدف قرار دهند. شرکت های CRM اغلب این فرآیند را خودکار می کنند که به صرفه جویی در زمان کمک می کند. حتی تحقیقات نشان می دهد کسب وکارهایی که CRM را در عملیات خود پیاده سازی می کنند، می توانند شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ تبدیل باشند.

پس از بخش بندی، بازاریابان می توانند از VoIP برای تماس با مشتریان بالقوه و ترویج خدمات یا محصولات خود استفاده کنند.

۹. یکپارچه سازی CRM مقیاس پذیری را تضمین می کند

در توسعه کسب وکار، سازمان هایی که با افزایش تعداد مشتریان دست و پنجه نرم می کنند، به زیرساخت تلفن پیچیده ای نیاز دارند که قادر به کنترل حجم تماس افزایش یافته باشد. در این راستا، یکپارچه سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)با ویپ (VoIP)مقیاس پذیری روان را ممکن می سازد. شما به راحتی می توانید با رشد کسب وکار خود بدون نیاز به ارتقای گسترده سخت افزار یا نرم افزار یا تحت فشار قرار دادن کارمندان، سیستم خود را با کاربران، مکان ها و ویژگی های بیشتری ارتقا دهید.

۱۰. کارایی تیم را افزایش می دهد

انتقال بین پلتفرم ها در حین آغاز تعامل با مشتریان برای جمع آوری اطلاعات می تواند زمان بر باشد و از پهنای باند با ارزش استفاده کند. تکرار اطلاعات به اشتراک گذاشته شده قبلی یا انتظار برای یافتن فایل های مرتبط توسط نمایندگان، تجربه لذت بخشی برای هیچ تماس گیرنده ای نیست.

با یکپارچه سازی VoIP با نرم افزار CRM، تیم های پشتیبانی مشتری می توانند از سردرگمی بین برنامه ها و دستگاه های مختلف جلوگیری کنند. آن ها می توانند وقتی به درخواست مشتری پاسخ می دهند، فورا به تمام جزئیات مهم دسترسی پیدا کنند – همه در یک پلتفرم یکپارچه. درنتیجه، مشتری کم ترین زمان انتظار را تجربه می کند.

نتیجه گیری

یکپارچه سازی CRM VoIP رشد کسب وکار را تسریع می کند

یکپارچه سازی های CRM VoIP رشد کسب وکار را با فراهم کردن یک بستر یکپارچه ،برای تعاملات مشتری و مدیریت داده ها هدایت می کند. این امر منجر به افزایش کارایی، افزایش خدمات مشتریان و ردیابی بهتر فروش می شود که منجر به بهبود عملکرد کسب وکار و افزایش درآمد می شود.

بازگشت به خانه

رفرنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *