تاریخ امروزپنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰ دلیلی که کسب وکار شما به یک راه حل ارتباطی یکپارچه نیاز دارد!

۱۰ دلیلی که کسب وکار شما به یک راه حل ارتباطی یکپارچه نیاز دارد!

ارتباط داشتن سنگ بنای اداره هر شرکت موفقی است. با این حال، تحت نظر داشتن تمام فعالیت های روزانه و کانال های ارتباطی مختلف می تواند زمان بر و سخت باشد. تعجبی ندارد که اکثر شرکت ها، چه کوچک، چه بزرگ، و چه متوسط، در حال تغییر به ارتباطات یکپارچه به عنوان یک سرویس یا بیشتر به عنوان UCaaS هستند.

این آمار در مورد محبوبیت رو به رشد UCaaS چیزهای زیادی به شما خواهد گفت:

بازار جهانی UCaaS در سال ۲۰۲۰ شاهد رشد بیش از ۲۹ درصدی بود.

حجم بازار UCaaS در سال ۲۰۲۰ برابر با ۴۷.۲ میلیارد دلار آمریکا بود.

انتظار می رود بازار UCaaS در چند سال آینده به حدود ۵۰ میلیارد دلار آمریکا برسد.

۶۸ درصد از کسب وکارها می گویند یک راه حل تک شیشه ای را برای ارتباطات ترجیح می دهند.

UCaaS چیست؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که UCaaS چیست، مهم است که بدانیم “ارتباط یکپارچه” مستلزم چه چیزی است. یک سیستم ارتباطات یکپارچه”Unified Communication (UC)” در اصل یک سیستم تلفن VoIP است که طیف گسترده ای از فن آوری ها و روش های ارتباطی را با یک پلتفرم واحد ادغام یا یکی می کند. سازمان ها از چندین کانال برای برقراری ارتباط مانند صدا، ویدئو، پیام فوری (IM)، ایمیل و غیره استفاده می کنند.

UC vs UCaaS:

UCaaS و UCدر درجه اول ویژگی های مشابهی مانند تماس صوتی و تلفنی، پیام رسانی درلحظه، حضور و کنفرانس صوتی و تصویری را ارائه می دهند. اگرچه تقریبا مشابه است، اما یک تفاوت اساسی وجود دارد. UCaaS در اصل یک روش استقرار برای تحویل UC به سازمان ها از طریق Cloud است.

UCaaS بر خلاف سیستم های سنتی UC بیشتر شبیه به یک سرویس اشتراک با هزینه های پایین یا بدون پیش پرداخت است. UCaaS مبتنی بر فضای ابری و ارزان قیمت است که آن را به گزینه ای مناسب برای طیف گسترده ای از شرکت ها، صرف نظر از مقیاس آن ها تبدیل می کند.

ارتباطات یکپارچه به عنوان یک سرویس یا UCaaS یک مدل ارتباطات یکپارچه مبتنی بر ابر است که از توابع ارتباطی زیر پشتیبانی می کند:

– جلسات، چه به صورت صوتی / تصویری و چه تحت وب

– مخابرات سازمانی

– موبایل

– پیام یکپارچه

– پیام رسانی فوری و حضور

– فرآیند کسب وکار مبتنی بر ارتباطات

ارائه دهنده خدمات، اپلیکیشن ها را از طریق یک پلتفرم مشترک ارائه می دهد. آن ها مجوز این سرویس را به صورت ماهانه / تکرار / اشتراک دریافت می کنند.

همچنین، با UCaaS، تغییر مسیریابی تماس های ورودی تنها با چند کلیک اتفاق می افتد. این کار کارهای فنی تلفن را ساده می کند که در غیر این صورت می توانند پیچیده شوند. بنابراین، به راحتی می توان فهمید که چرا UCaaS به یک هنجار جدید برای شرکت های بزرگ و کوچک تبدیل شده است.

همانطور که دنیای UCaaS را بررسی می کنید، با گزینه CPaaS یا پلتفرم ارتباطی به عنوان یک سرویس مواجه خواهید شد.

CPaaS در اصل برای توسعه دهندگان ساخته شده تا قابلیت صدا و متن را در یک اپلیکیشن ارتباطی فعال کنند. آن ها همچنین می توانند با استفاده از API ها، از CPaaS برای اضافه کردن توابع انتخابی پیام رسانی به نرم افزار خود استفاده کنند.

این نرم افزار یک راه حل ارتباطی کامل را فراهم می کند که برای اجرا به هیچ توسعه نرم افزاری یا حتی هیچ مهارت فنی مهمی نیاز ندارد.

اگر کسب وکار شما به دنبال یک برنامه کلاینت UC است که تماس ها و پیام ها را بین کاربران متصل کند، می توانید به سراغ راه حل CPaaS بروید. با این حال، UCaaS یک مزیت برای کسب و کارها فراهم می کند زیرا شامل یک پلتفرم همه جانبه است که آن ها می توانند بلافاصله از آن استفاده کنند.

چرا شرکت ها به یک سرویس ارتباطی یکپارچه نیاز دارند؟

اجرای یک استراتژی یکپارچه خدمات ارتباطی تضمین می کند که سازمان شما برای مدیریت ارتباطات داخلی و خارجی در همه زمان ها آماده است. اگر تلفن، ایمیل، پیامک، کنفرانس ویدیویی و دیگر کانال های ارتباطی خود را به عنوان عملکردهای مجزا نگه دارید، توانایی خود را برای برقراری ارتباط با کارمندان و مصرف کنندگان در معرض خطر قرار می دهید. همچنین بر بهره وری و خدمات مشتری شما تاثیر می گذارد.

بیایید به این موضوع بپردازیم که شما به عنوان یک کسب وکار چگونه می توانید از پیاده سازی UCaas بهره مند شوید:

آمادگی برای وضعیت های اضطراری: هیچ کس واقعا نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. یک فاجعه یا یک وضعیت اضطراری می تواند در هر زمانی در هر جایی رخ دهد. ارتباط موثر در شرایط پیش بینی نشده برای بازگرداندن اعتماد کارمندان، سرمایه گذاران و دیگر همکاران تجاری بسیار مهم است. داشتن یک استراتژی ارتباطی یکپارچه مبتنی بر فضای ابری تضمین می کند که تمام کانال های ارتباطی شما بدون وقفه و به شیوه ای روان از طریق یک سیستم آنلاین امن که می تواند از هر دستگاهی قابل دسترسی باشد، به کار خود ادامه دهند. در صورت خرابی سیستم اصلی، UCaaS برنامه را اجرا می کند. ” یک راه حل ارتباطی یکپارچه با فراهم کردن یک بستر واحد برای ارتباط تیم ها، تداوم کسب وکار را تضمین می کند.” UCaaS همچنین تضمین می کند که همه به هم متصل و آماده پاسخ هستند.

تحرک: شیوع ناگهانی کووید ۱۹ و پس از آن، همه کسب و کارها را غافلگیر کرد. شرکت ها چاره ای جز استفاده از گزینه دورکاری نداشتند. داشتن UCaaS آزادی عمل را به نیروی کار می دهد. UCaaS کارمندانی که از راه دور کار می کنند را قادر می سازد تا از هر مکانی به تماس های یک لپ تاپ یا هر دستگاه مجهز به اینترنت پاسخ دهند. دادن کنترل بیشتر به کارمندان بر اولویت های ارتباطی تضمین می کند که آن ها به راحتی قابل دسترس و پاسخگو هستند، بدون توجه به موقعیت مکانی آن ها. انعطاف پذیری برای دسترسی به تمام ارتباطات از طریق یک دستگاه قابل حمل مانند موبایل یا تبلت باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان بهره وری می شود.

مقیاس پذیری: پیش بینی دقیق نرخ رشد در هر کسب وکاری غیرممکن است. این اغلب یک چالش برای یک شرکت برای بودجه بندی دقیق سرمایه گذاری های بلند مدت و کوتاه مدت در فن آوری ارتباطات است. ارتباطات یکپارچه به یک کسب وکار آزادی مقیاس پذیری می دهد. از آنجا که UCaaS یک سرویس مبتنی بر اشتراک است، یک کسب وکار می تواند برنامه های اشتراک را براساس رشد و نیاز تغییر دهد. آن ها می توانند خدمات و هزینه های مرتبط را در صورت نیاز افزایش یا کاهش دهند. UCaaS همچنین به شرکت ها کمک می کند تا در هزینه های گران تجهیزات ارتباطی صرفه جویی کنند. شما به عنوان صاحب کسب وکار، این آزادی را دارید که پول خود را در حوزه های مهم دیگری سرمایه گذاری کنید.

بهره وری: همان طور که پیش تر گفتیم، سازمان ها و کارمندان آن ها از چندین کانال ارتباطی برای برقراری ارتباط به صورت روزانه استفاده می کنند. داشتن یک راه حل ارتباطی یکپارچه باعث می شود کارکنان شما هم در طول ساعات کاری و هم بعد از آن با یکدیگر در تماس باشند. کارمندان درک روشنی از اینکه از کدام روش ارتباطی برای رسیدن به یکدیگر استفاده کنند، خواهند داشت. آن ها برای پیدا کردن افراد نیازی به اسکن ایمیل ها و دیگر برنامه های ارتباطی مانند پیام رسان و غیره ندارند؛ زیرا تمام ارتباطات در یک مکان صورت می گیرد.

بهبود همکاری: ابزارهای مدرن امروزی مانند ویدئو، صوت و کنفرانس وب با ویژگی هایی مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش درلحظه، اشتراک گذاری فایل، ارائه های زنده و … همراه هستند و به آن ها کمک می کند تا بدون توجه به موقعیت مکانی خود، به طور همزمان از دستگاه های مربوطه خود روی یک فایل کار کنند.

یک راه حل ارتباطی یکپارچه به کارمندانی که از راه دور کار می کنند کمک می کند تا به راحتی به ایمیل ها و تماس های تلفنی پاسخ دهند، پیام بفرستند و فایل ها را در حالی که در دفتر نیستند به اشتراک بگذارند. آن ها همچنین می توانند به راحتی از خانه خود در کنفرانس های تیمی شرکت کنند. چنین همکاری و اتصالی تنها زمانی امکان پذیر است که شما یک راه حل واحد UCaaS داشته باشید.

مدیریت سیستم: داشتن یک سیستم ارتباطی یکپارچه ، در زمان و تلاش شما برای مدیریت چندین سیستم ارتباطی مختلف صرفه جویی می کند. با کنار هم قرار دادن تمام ارتباطات خود در یک مکان، مدیریت آن به راحتی انجام میشود. برای کارکنان و تیم IT بسیار آسان تر است که تنها یک سیستم داشته باشند تا بتوانند چندین سیستم مختلف را مدیریت و نگهداری کنند. این کار به شما کمک می کند در پول، زمان و بسیاری از منابع حیاتی صرفه جویی کنید.

امنیت بیشتر: یک راه حل ارتباطی یکپارچه، امنیت بهتر ارتباطات کسب وکار شما را تضمین می کند. وقتی همه تماس ها و ارتباطات از طریق یک پلتفرم جریان پیدا می کنند، به راحتی می توان همه چیز را رمزنگاری کرد. با افزایش تهدیدات امنیت سایبری، سرمایه گذاری روی راهکاری که امنیت داده ها را افزایش می دهد، منطقی به نظر می رسد. برخی از کسب و کارها دارای قابلیت های خاصی هستند که در آن ها باید تمام ایمیل ها و هر نوع ارتباط دیگری را پشتیبانی کنند. یک راه حل یکپارچه پیاده سازی یک راه حل واحد برای پشتیبانی از تمام ارتباطات را بسیار آسان تر می کند.

از دیگر ویژگی ها میتوان به :

تجربه های بهتری برای مشتری ایجاد کنید ،خدمات مشتری و مزیت رقابتی به شما می دهد، هزینه های کمتر و ارتباطات داخلی سریع تر اشاره کرد.

نتیجه گیری:

در این دوران مدرن، کسب وکارها دائما در ارتباط بایکدیگرند. با اتخاذ یک سیستم ارتباطی یکپارچه، یک کسب وکار می تواند دستگاه های جداگانه خود را به یک راه حل تبدیل کند که قادر است هم کاری داخلی و هم خارجی را در یک زمان کوتاه مدیریت کند. این شرکت می تواند با عدم نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات و سخت افزارهای حجیم که به هر حال هر چند سال یک بار به روز می شوند، از سرمایه های موجود خود در حوزه های دیگر بهتر استفاده کند.

رفرنس 

برگشت به خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *