تاریخ امروزجمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شش مزیت کنفرانس ویدیویی برای مشاوران مالی و بانک ها

پیش گفتار:

به طور سنتی، مشاوران مالی یا هر کسی که در حوزه بانکی و مالی کار می کند، همیشه خدمات خود را به صورت حضوری ارائه می دهند. مشتریان یا برای جلسات حضوری به ساختمان بانک یا موسسه مالی مراجعه می کردند یا نمایندگان بانک برای مشاوره و راهنمایی مشتریان خود به خانه مراجعه می کردند. با این حال با پیشرفت فن آوری، بسیاری از بانک ها به ارائه خدمات آنلاین از طریق برنامه های آنلاین و کنفرانس ویدیویی رجوع کردند و نحوه کار مشاوران مالی و دیگر نمایندگان بانک ها کاملا تغییر کرد.

گذار از بانکداری سنتی به دیجیتال، خلایی ایجاد کرد که ویدئو کنفرانس به غلبه بر آن کمک کرد. چه شرکت های بیمه، چه شرکت های مدیریت ثروت، و چه بانک ها همگی به مزایای متعدد ویدئو کنفرانس برای تامین مالی بیشتر پی برده اند به طوری که در چند سال اخیر فرهنگ کار از راه دور و ترکیبی به امری عادی تبدیل شده است.

برای مثال مورگان استنلی، شرکت بزرگ مدیریت ثروت، یک اپلیکیشن مدیریت ثروت دارد که به مشتریان خود این امکان را می دهد تا سبد دارایی خود را تحت نظر داشته باشند و همچنین از طریق چت و تماس های تصویری با استفاده از این اپلیکیشن به مشاوران خود دسترسی داشته باشند. کنفرانس VoIP مزایای بی شماری را هم برای فعالان صنعت مالی و هم برای مصرف کنندگان ارایه می دهد. در این مطلب به مزایای ویدئو کنفرانس برای متخصصان امور مالی می پردازیم.

مزیت ها:

۱. واقعیت بخشیدن به یک غیرممکن

وقتی به تراکنش های بانکی فکر می کنیم، تصور می کنیم که به سمت صندوقدار می رویم و پول را برداشت یا واریز می کنیم. با این حال، بسیاری از معاملات دیگر ما با یک بانک مانند سرمایه گذاری، بیمه، گرفتن وام شخصی یا خانگی و غیره وجود دارد. اگرچه یک صندوقدار هنوز نیاز به حضور فیزیکی در یک بانک برای انجام وظایف دارد، بسیاری از نقش های دیگر مانند مدیر سرمایه گذاری یک مشاور مالی یا یک نماینده بیمه می تواند به صورت آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود. VoIP و دسترسی آسان به اینترنت اکنون این امکان را برای مشاوران مالی فراهم کرده است تا در یک تماس ویدیویی در یک محیط دیجیتال امن و مطمئن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

۲. ویدئو کنفرانس جایگزین بهتری برای برقراری ارتباط است

داشتن تعاملات رو در رو همیشه بهتر از صحبت کردن با تلفن است، به خصوص در مسائل حساسی مانند امور مالی. جای تعجب نیست که ما در تمام این سال ها به صورت حضوری از بانک ها و موسسات مالی بازدید کرده ایم. چند سال گذشته باتوجه به شرایطی مانند همه گیری جهانی کووید و تحریم یک شبه کشورها، ما را مجبور کرد تا خود را با روش های جدید وفق دهیم. با این حال، VoIP امکان کنفرانس ویدیویی را فراهم کرد تا تنها با یک دوربین و اتصال به اینترنت بتوانید جلسات ویدئویی با مشاور مالی خود داشته باشید. یک جایگزین عالی برای کنفرانس ویدیویی جلسات رو در رو در شرایطی که جلسات حضوری امکان پذیر نیست، یک برد – برد هم برای مشتری و هم برای پرسنل مالی مربوطه است.

۳. به شما کمک می کند در رقابت جلو بمانید

بانکداری و امور مالی یکی از قدیمی ترین صنایع در اطراف بانک آمریکای شمالی بوده است که به سال ۱۷۸۲ بازمی گردد. باتوجه به ماهیت این صنعت و محرمانه بودن آن، این صنعت همیشه در استفاده از فناوری های جدید و روش های جدید انجام کسب وکار محافظه کارانه عمل کرده است. این موضوع باتوجه به موارد رو به رشد کلاهبرداری و جرایم سایبری قابل درک است. با این حال، برنامه ها و فناوری های عصر جدید ایمن و مطمئن هستند و مشتری عصر جدید استفاده از آن ها را ترجیح می دهد. علاوه بر این، افراد بیشتری می خواهند به جای ملاقات حضوری با مشاوران مالی خود، به صورت مجازی با آن ها تعامل داشته باشند.

در حال حاضر، شکافی بین تقاضا و عرضه برای بانکداری آنلاین و تعاملات مجازی با نمایندگان وجود دارد. با ارائه خدمات مالی آنلاین و تعامل مجازی شخصی سازی شده یک به یک قبل از دیگران می توانید شروع به کار کنید. این کار نه تنها حفظ مشتریان موجود را آسان تر می کند، بلکه یک راه مطمئن برای به دست آوردن یک پایگاه مشتری جدید است.

۴. فن آوری جدید برای جذب نسل هزاره و نسل Z

نسل هزاره بزرگ ترین نسل شامل ۷۲.۱۹ میلیون نفر و پس از آن نسل Z (۲۰.۶۶ % جمعیت)در ایالات متحده هستند. هر دو گروه در مرحله ای از زندگی خود هستند که در آن وام می گیرند، وام مسکن می گیرند، سرمایه گذاری می کنند و اساسا شروع به تصمیم گیری های مالی خود می کنند.

جذب و حفظ این پایگاه عظیم مشتری و همچنین نیروی کار بالقوه نیاز به فن آوری دارد که استفاده از آن راحت باشد. داشتن افراد مناسب با مهارت های مناسب (کارمندانی که از تکنولوژی استفاده می کنند و با ویدیو کنفرانس و رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند)برای جذب این مخاطبان غیرقابل مذاکره است. ۸۲ درصد از نسل هزاره ملاقات های رو در رو با مشاوران مالی خود را ترجیح می دهند و به نظر می رسد زمان های نامشخصی که ما در ویدیو کنفرانس زندگی می کنیم، جایگزین مناسبی برای این ملاقات ها باشد.

هم نسل هزاره و هم نسل Z به دنبال حمایت از ارائه دهندگان خدمات مالی خود هستند و به شدت از تغییر و رشد پایدار حمایت می کنند. استفاده از ویدئو کنفرانس در معاملات روزمره با مشتریان، متخصصان امور مالی را قادر می سازد تا پشتیبانی مورد انتظار را ارائه دهند و راه حل های خلاقانه ای برای خدمت به مشتریان ارائه دهند.

کسب و کارهای امروزی باید سیال و سازگار با تغییرات فضای مالی باشند و پذیرای ترکیب ابزارهای جدید برای مدیریت انتظارات این نسل جدید از مشتریان و کارمندان باشند.

۵. مقرون به صرفه

ما امروز در دنیایی دیجیتالی و متصل زندگی می کنیم. اینترنت و فن آوری مخابراتی مدرن مانند VoIP انجام عملیات و به دست آوردن مشتریان جدید در سراسر جهان را برای کسب و کارها ممکن کرده است. بانک ها نیز نه تنها در یک کشور بلکه در کشورهای مختلف شعبه های متعددی دارند که به معنای مشتریان در شهرها و کشورهای مختلف است.

حضور فیزیکی برای هر مشتری یا جلسه کاری زمان بر و پرهزینه است. یک ابزار کنفرانس ویدیویی تمام زحمت ها را برای شما آسان می کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک جلسه را با استفاده از این برنامه زمان بندی کنید و لینکی را برای فردی که می خواهید با او صحبت کنید، ارسال کنید. دیگر نیازی به ماه ها برنامه ریزی، رزرو هتل و پرواز یا زمان انتظار برای حل مسائلی که نیاز به توجه فوری دارند، نیست.

چه استخدام یک نیرو جدید یا یک جلسه طولانی مدت یا مراحل اداری برای افتتاح یک حساب جدید، همه اینها و موارد بیشتر با کسری از هزینه با کنفرانس ویدئویی امکان پذیر است. اپلیکیشن های کنفرانس ویدیویی نه تنها از نظر بودجه مناسب هستند، بلکه اکثر آن ها نیز سرویس های مبتنی بر اشتراک هستند و نیازی به سخت افزار یا زیرساخت اضافه یا جدید ندارند. تنها چیزی که فرد نیاز دارد یک گوشی / لپ تاپ / تبلت و پهنای باند خوب است.

۶. صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی تیم

کنفرانس ویدیویی نه تنها به کاهش زمان سفر کمک می کند، بلکه تصمیم گیری را تسریع می کند و در نتیجه کارایی کلی فرایندها را افزایش می دهد.

چطور؟

 برخی از بحث ها افراد زیادی مانند اعضای تیم، مدیران، سرمایه گذاران، شرکا و غیره را درگیر می کنند و قرار دادن همه آن ها زیر یک سقف در یک زمان می تواند یک مساله باشد.

هنوز به این فکر می کنید که آیا کسب وکار مالی شما به یک اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی نیاز دارد یا خیر!

اگر هنوز در این فکر هستید که آیا کسب وکار شما به یک اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی با قابلیت VoIP نیاز دارد یا خیر، این ویژگی ها را در نظر بگیرید:

  • برنامه های کنفرانس ویدئویی VoIP مبتنی بر فضای ابری، تداوم کسب وکار، راحتی در رویدادهایی مانند همه گیری جهانی و یا هر وضعیت بی سابقه ای تضمین می کنند.
  • این کار به متخصصان مالی ابزارهای مناسبی برای انجام موثر کارهای خود می دهد و به آن ها انعطاف پذیری و آزادی عمل برای کار و ارتباط حتی در حال حرکت می دهد.
  • فرهنگ کار ترکیبی و از راه دور، که یک روش عادی و جدید است را ترویج میدهد.
  • این برنامه ها انعطاف پذیری همه جانبه ای را ارائه می دهند، که به این معنی است که مشتریان اکنون می توانند پایگاه را در سراسر کانال ها استفاده کنند.

نتیجه گیری:

سرویس های مالی فرصت های زیادی برای استفاده از ویدئو کنفرانس به عنوان ابزاری برای بهبود عملیات روزمره خود و افزایش کارایی کلی دارند. پتانسیل کامل ویدیو کنفرانس هنوز تا حد زیادی در حوزه خدمات مالی دست نخورده باقی مانده است. یک اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی به برقراری ارتباط بهتر با مشتریان فعلی و آینده کمک می کند و به آن ها کمک می کند تا اعتماد بیشتری به کسب وکار شما داشته باشند.

کنفرانس ویدیویی می تواند باعث بهبود کارایی یک کسب وکار، افزایش بهره وری، ساده کردن هم کاری داخلی و خارجی شود که در نهایت به روابط تجاری قوی و طولانی مدت تبدیل می شود. زمان بندی جلسات، میزبانی رویدادهای مجازی زنده و حفظ سابقه آن جلسات، مزیت هایی از کنفرانس ویدیویی است.

رفرنس

بازگشت به خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *