تاریخ امروزدوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیستم تلفن VoIP مبتنی بر فضای ابری چیست؟

پیش گفتار:

این یک توصیف مناسب برای برجسته کردن اهمیت اینترنت و ارتباطات از راه دور در کنار هم قرار دادن دنیای مدرن است. و یکی از نوآورانه ترین اختراعات با استفاده از هر دوی این ابزارها “سیستم تلفن VoIP مبتنی بر فضای ابری” بوده است.

” اینترنت قلب تمدن جدید است و مخابرات سیستم عصبی یا سیستم گردش خون است.” ~ Carlos Slim

آمار دروغ نمی گویند. طبق گزارش نظرسنجی Global Research، انتظار می رود سیستم تلفن VoIP جهانی بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ با رشد ۳.۱ درصدی مواجه باشد.

سیستم های تلفن ابری به شرکت ها این امکان را داده اند که تصور کنند چگونه می توانند بدون به خطر انداختن بودجه خود با دیگران ارتباط برقرار کنند. همچنین به عنوان یک فن آوری کلیدی برای بهبود بهره وری در محیط کار و فراهم کردن انعطاف پذیری و تحرک برای کارمندان ظاهر شده است. پس تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت هایی که سعی در کنترل هزینه ها دارند، از سیستم های VoIP مبتنی بر فضای ابری وحشت دارند.

آشنایی با برخی افسانه ها در مورد سیستم های تلفن VoIP ابری

بیشتر مردم بین یک سیستم تلفن VoIP تجاری (PBX مجازی)و سیستم تلفن VoIP میزبانی شده توسط Cloud سردرگم می شوند و تمایل دارند باور کنند که هر دو یکسان هستند. اگرچه اساسا همین موضوع وجود دارد، اما تفاوت قابل توجهی در عملکرد آن ها وجود دارد.

 
سیستم تلفن سازمانی VOIP ، یک سیستم تلفن
کاملا حرفه ای است.

 

PBX مجازی یک سیستم پاسخ دهی خودکار است که تنها تماس ها را هدایت می کند.

هر دو سیستم تلفن VoIP نقش مهمی در کاهش هزینه های کسب وکار در مقایسه با سیستم تلفن VoIP در محل دارند. تصمیم گیری در مورد سیستم تلفن ابری مناسب، عامل تعیین کننده مهمی در موفقیت یا شکست یک کسب وکار است. عوامل متعدد نقش مهمی در تعیین بهترین راه حل های تلفن ابری دارند. باتوجه به اینکه بسیاری از ارائه دهندگان خدمات در حوزه سیستم تلفن ابری هستند، باید نقاط قوت و ضعف هر ارائه دهنده را ارزیابی کرد تا دید چه چیزی برای نیازهای آن ها مناسب تر است. شما به عنوان صاحب کسب وکار، باید به صورت داخلی خروجی مورد انتظار از یک سیستم تلفن VoIP کسب وکار میزبانی شده یا راه حل ارائه دهنده تلفن ابری را ارزیابی کنید. آیا این اطلاعات بیش از حد برای پردازش هستند؟ بیایید قدم به قدم آن را تجزیه کنیم.

سیستم تلفن VoIP مبتنی بر ابر: اصول

یک سیستم تلفن VoIP با میزبانی ابری در اصل یک راه حل ارتباطی تجاری است. این سرویس توسط ارائه دهنده خدمات VoIP ابری شما در مراکز داده میزبانی و نگهداری می شود. این خدمات از طریق اتصال اینترنتی به شما ارائه می شود. ویژگی های کلیدی یک سیستم تلفن VoIP ابری عبارتند از:

  • قابلیت PBX میزبان، دارای ویژگی های مسیریابی و مدیریت تماس مشابه PBX سنتی با استفاده از صدا روی IP (VoIP)برای تسهیل تماس ها از طریق اینترنت است.
  • یک سیستم تلفن VoIP مبتنی بر فضای ابری قابلیت های دیگری نیز دارد، مانند یک سیستم تلفن اداری سنتی. اما این موارد در نقطه توسعه برنامه VoIP بسیار مقرون به صرفه تر هستند. یک مثال تماس از راه دور است.
  • راه حل تلفن VoIP ابری به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک سرویس بر مبنای اشتراک ارائه شود. این موضوع باعث می شود که برای کسب وکارهای کوچک مناسب باشد؛ زیرا آن ها نیازی به سرمایه گذاری روی یک سیستم مبتنی بر بلاکچین گران قیمت ندارند.
  • سیستم های تلفن ابری همچنین می توانند برچسب سفید داشته باشند، در نتیجه به کسب و کارهای کوچک در ساخت برند کمک می کنند.
  • فن آوری VoIP سیگنال های صوتی آنالوگ را به پیام های دیجیتال تبدیل می کند. این پیام می تواند از طریق اینترنت ارسال شود. VoIP و سافت فون ها شرکت ها را قادر می سازند تا بدون از دست دادن تماس شخصی ارتباطات صوتی، تلفن همراه باشند.
توضیحات:  white label یا برچسب سفید چیست؟

برای درک برچسب سفید در زمینه سافت فون های SIP، ابتدا باید بفهمیم که “برچسب سفید” به چه معناست. در اصطلاح عامیانه، هنگامی که یک ارائه دهنده، مشتری و لوگوی نرم افزار خود را از محصول نهایی حذف می کند و از لوگو، نام تجاری و زبان خریدار استفاده می کند، برچسب سفید نامیده می شود.در صنعت خدمات دیجیتال، مشتری می تواند یک محصول را خریداری کند و آن را تحت نام برند خود به مشتری ارائه دهد. فن آوری برچسب سفید یک محصول نرم افزاری مجاز آماده استفاده است که توسط یک شرکت توسعه یافته و برای مشتریان خود به گونه ای تغییر نام داده و سفارشی شده است که به نظر می رسد متعلق به آن ها باشد. راه حل های برچسب سفید، شرکت های شخص ثالث را قادر می سازد تا برندسازی را به گونه ای انجام دهند که کنترل کاملی بر ظاهر، سیاست و پشتیبانی محصول، همراه با دسترسی آسان به زیرساخت های پشتیبانی داشته باشند.بهترین ویژگی برچسب گذاری سفید در تلفن های VoIP این است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا هویت برند منحصر به فرد خود را ایجاد کرده و با ارائه تجربه کاربری استثنایی نیازهای مشتری را برطرف کنند. این راه حل های سفارشی با ویژگی های کامل تماس، کنفرانس، auto-provisioning و پیام رسانی همراه هستند.

نکات کلیدی:

سیستم های تلفن VoIP ابری در مرکز داده ارائه دهنده VoIP میزبانی می شوند، نه ساختمان های اداری.

آن ها بیشتر به عنوان سیستم های تلفن ابری یا VoIP خارج از سایت شناخته می شوند، که به این معنی است که صاحبان کسب وکار نیازی به مدیریت سخت افزار سیستم تلفن یا “PBX” ندارند.

از نقطه نظر فنی و عملکردی به این معنی است که VoIP ابری بسته ای از یک سیستم تلفن سنتی (یا PBX)و یک ارائه دهنده خدمات تلفن محلی / دوربرد است، که آن ها را به سخت افزاری که بسیار امن است، متصل می کند، به جای قرار گرفتن در دفتر شما، مراکز داده متنوع جغرافیایی را ارائه می دهد.

VoIP ابری = میزبان VoIP: سیستم های تلفن ابری نیز با نام Hosted VoIP یا PBX با میزبانی ابری شناخته می شوند.

هاستینگ به سخت افزار سیستم تلفن یا PBX اشاره دارد که به صورت فیزیکی در یک مکان خارج از سایت قرار دارد و توسط تیمی از کارشناسان اختصاصی VoIP مدیریت می شود.

VoIP به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب است زیرا کسب و کارها نیازی به سرمایه گذاری پول و منابع برای حفظ و ارتقا سخت افزار سیستم تلفن تجاری خود یا PBX ندارند.

برای یک شرکت ممکن است که یک سرویس تلفن VoIP داشته باشد که تلفن های آن ها را در شرکت تقویت می کند. با این حال، آن ها می توانند از گزینه PBX خود برای میزبانی در مرکز داده ارائه دهنده VoIP خود استفاده کنند، از این رو عبارت “VoIP میزبانی شده”.

مزایای سیستم تلفن VoIP “مبتنی بر ابر:

۱. ارسال پیامک به صورت دوستانه

نسل هزاره و بیشتر جمعیت میانسال،پیامک را راهی آسان برای برقراری ارتباط با همسالان، همکاران و شرکت ها می دانند. براساس مقاله ای در واشنگتن پست، ۷۰ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند به جای تماس با کسب وکارها، به آن ها پیام دهند. جالب اینکه رتبه رضایت مشتری نیز برای تعاملات مبتنی بر متن ۲۵ درصد بالاتر است. می توان این موضوع را به چند دلیل نسبت داد، مانند: پیامک گزینه مناسبی برای انتظار بی وقفه در تماس است.

افراد ممکن است زمان یا علاقه ای برای تماس با مدیر یک شرکت در زمان کار یا مراقبت از خانواده خود در زمان شخصی خود نداشته باشند. با این حال، به راحتی می توان با ارسال پیامک در هنگام چندوظیفگی ارتباط برقرار کرد. ارسال پیامک نیازی به انتقال آن ها به یک مکان خصوصی نخواهد داشت.

مشتریان امروزی آگاه و مطالبه گر هستند. وقتی شرکت ها گزینه های متعدد و راحتی ارائه می دهند، آن را تحسین می کنند. یک سیستم تلفن VoIP ابری به شرکت ها این امکان را می دهد تا انعطاف پذیری لازم برای سوئیچ کردن بین تلفن، متن یا چت را فراهم کنند.

۲. ویژگی های ضبط تماس

ارتباطات کسب وکار استثنایی مبتنی بر چند اصل مانند گوش دادن، درک و پی گیری نکات مهم بحث است. این موضوع در مورد مکالمات صوتی می تواند دشوار باشد چرا که آن ها رد کاغذی مانند ایمیل و پیامک به جا نمی گذارند. با این حال، سیستم های تلفن مدرن دارای ویژگی ضبط تماس هستند که مدیران را قادر می سازد مکالمات خود را ذخیره کنند. برخی از مزایای ویژگی ضبط تماس عبارتند از:

مدیران می توانند به نوارهای تماس گوش دهند و نکات مهم مورد بحث را یادداشت کنند، جزئیات مهم را تایید کنند و نوارهای تماس را به عنوان مدرکی برای ناظران به اشتراک بگذارند تا در برخی موارد اختلافات مشتریان و ادعاهای متقلبانه را حل و فصل کنند.ضبط تماس یک ابزار مهم برای آموزش کارمندان، نظارت بر عملکرد و بازخورد است. ضبط تماس تصویری، تصویری واضح از مکالمه بین مشتری و نماینده را به تصویر می کشد. این کار به شرکت ها کمک می کند تا بینشی نسبت به کاری که انجام داده اند و کاری که انجام نداده اند، به دست آورند.

۳. رونوشت های پشتیبانی شده با هوش صوتی هوشمند (VI)

روزهایی که فرد مجبور بود برای یافتن یک جزئیات، رونوشت های حجیم را جستجو کند، گذشته است. تلفن های ابری امروزی با ویژگی های یادگیری ماشین و هوش صوتی (Vi)همراه هستند که رونویسی را هوشمندتر کرده اند. رونوشت های امروزی به آنچه در حال بحث است گوش می دهند و به سرعت آنچه را که برای پایه گذاری بحث لازم است خلاصه می کنند. این رونویسی های هوشمند کمک می کنند: آیتم های فلگ اکشن و تیکه های مهم تماس در حالی که یک مدیر اجرایی هنوز در تماس است.این کار مدیران اجرایی را قادر می سازد تا موارد برجسته شده یا جستجوها را از طریق رونویسی کامل برای یک کلمه کلیدی خاص انجام دهند.

این ویژگی نیاز به یادداشت برداری با جزئیات در طول تماس را از بین می برد. یادداشت برداری با سیستم های تلفن سنتی می تواند تمرکز را از آنچه طرف مقابل می گوید، بگیرد. اتوماسیون رونوشت ها که با هوش صوتی کار می کنند، شما را از تلاش برای صحبت کردن و یادداشت برداری همزمان نجات می دهد. بنابراین رونویسی هوشمند نقش موثری در از بین بردن نیاز به مولتی تسکینگ میانی ایفا می کند. این به طور خودکار به معنای شنونده و ارتباط خوب بودن اعضای تیم است.

ترویج فرهنگ کار ترکیبی

این کسب وکار علی رغم تحریم، پاندمی یا به هر دلیل دیگری باید طبق معمول ادامه پیدا کند. با آنچه بشریت در ۲ سال گذشته تحمل کرده است، انعطاف پذیری برای ارتباط از هر جایی یک ضرورت است. این امر تلفن های VoIP ابری را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند. کارمندان فقط به یک دستگاه (تلفن / لپ تاپ / آیپد)متصل به اینترنت و  VoIP نیاز دارند.

اپلیکیشن Phone امکان شروع تماس از کامپیوتر یا دستگاهی که به اینترنت متصل است را فراهم می کند. تلفن های همراه اغلب با VoIP دست به دست می شوند زیرا آن ها معمولا با VoIP کار می کنند که یک تغییر دهنده کلیدی بازی است. آن ها برای ادغام با اپلیکیشن های بهره وری طراحی شده اند که یک کسب وکار در حال حاضر از آن ها استفاده می کند. نرم افزاری که می تواند روی هر دستگاهی نصب شود و کارمندان می توانند برای تماس مستقیم از Salesforce یا در مراکز ارتباطی کسب وکار مانند Slack کلیک کنند. این امر همچنین رهبران و مدیران تیم را قادر می سازد تا تمام فعالیت های تماس اعضای تیم را ثبت کنند.

ثبات و هویت برند در سناریوی کسب وکار امروز مهم است. مشتریان این روزها تقریبا از ۶ نقطه تماس برای ارتباط با یک شرکت استفاده می کنند و انتظار دارند که تجربه ارتباط در کانال ها ثابت باشد. این یک انتظار چالش برانگیز برای شرکت هایی است که از سیستم های تلفن سنتی استفاده می کنند. با این حال، قابلیت های برچسب سفید سیستم های تلفن VoIP ابری این امکان را فراهم کرده است.

تغییر به تلفن VoIP ابری، رویارویی با آینده است…

بهترین اپلیکیشن سافت فون

فن آوری VoIP از روزهای اولیه خود فاصله زیادی گرفته اما هنوز تا رسیدن به پتانسیل کامل خود فاصله زیادی دارد. با این حال، برای پاسخگویی به نیازهای کارمندان بیشتر و بیشتری که به دنبال انعطاف پذیری همراه با پیشرفت های تکنولوژیکی هستند، تغییر به تلفن های VoIP قابل توجه است. طبق یک گزارش، “هوش مصنوعی” (AI)تا سال ۲۰۲۵، ۹۵ درصد از تعاملات مشتریان را پشتیبانی خواهد کرد. همه گیری کووید-۱۹ زندگی ما را به شیوه های غیرقابل تصوری تحت تاثیر قرار داده که مهم ترین آن ها تغییر یک شبه به کار از راه دور و مدل های کاری ترکیبی است. داده ها نشان می دهند که تلفن های VoIP ابری نقشی ضروری در این گذار ایفا کرده اند. ارقام زیر را ببینید:

پس از پاندمی ۴۲ درصد از نیروی کار ایالات متحده از خانه کار می کنند. (موسسه تحقیقات سیاست اقتصادی استنفورد ۲۰۲۰)

هند شاهد افزایش استفاده از برنامه های گفتگوی VoIP – از ۳.۴۵ ساعت در هفته به ۵.۲۲ ساعت در هفته – در مرحله اول تعطیلی سراسری این کشور بود. (نیلسن، ۲۰۲۰)

وبکس در آوریل ۲۰۲۰ از ۲۵ میلیارد دقیقه جلسه و نیم میلیارد شرکت کننده جلسه پشتیبانی کرد. این ارقام سه برابر میانگین حجم نرم افزار است. (روابط عمومی نیوزویک، ۲۰۲۰)

در مارس ۲۰۲۰، مایکروسافت تیمز شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی تماس ها، جلسات و کنفرانس ها بود. (نو جیتر، ۲۰۲۰)

نتیجه گیری:

 اگر شما به عنوان یک کسب وکار هنوز تغییری از یک سیستم تلفن سنتی به VoIP ابری ایجاد نکرده اید، اکنون زمان انجام آن است. VoIP به کسب و کارها کمک می کند تا شکاف بین مدیران و کارمندان دورکار را پر کنند. این امر کسب وکارها را قادر می سازد تا با مشتریان در هر نقطه از جهان ارتباط برقرار کنند و کسب وکارها را قادر می سازد تا جنبه ارتباطی عملیات را مقرون به صرفه تر کنند. سیستم های VoIP مبتنی بر فضای ابری می توانند به راحتی تماس های صوتی و تماس های تصویری را در خود جای دهند و برخی از ارائه دهندگان نیز می توانند دسترسی به پیام رسانی فوری و اس ام اس داخلی را ممکن سازند.

با توجه به تاثیر مستقیم کیفیت اینترنت بر روی ویپ ابری پیشنهاد می شود در صورت عدم امکان استفاده از اینترنت با کیفیت از ویپ ابری استفاده نکنید و سرور ویپ را در محل شرکت راه اندازی نمایید.

 

رفرنس

بازگشت به خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *