تاریخ امروزیکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مزایای VoIP در بخش آموزش

پیش گفتار :

یادگیری آنلاین مدتی است که وجود دارد. اما در دو سال گذشته شاهد آن بودیم که همه نهادهای آموزشی – چه مدارس، چه دانشکده ها و چه دانشگاه ها – به روش های آموزش مجازی روی آوردند. پاندمی کووید ۱۹ ،ما را با بسیاری از جنبه های زندگی به عنوان یک “نرمال جدید” آشنا کرد که همین دو سال پیش غیرقابل تصور بود.

با این حال، ما نباید یادگیری الکترونیکی را یک اثر همه گیر فرض کنیم، چرا که کلمه “یادگیری الکترونیکی” در سال ۱۹۹۸ ابداع شد. البته، همه گیری باعث تسریع در پذیرش آموزش آنلاین شده است، اما مدارس، کالج ها و دیگر موسسات آموزشی انتخاب چندانی نداشتند و کل جهان تقریبا یک شبه به تعطیلی کشیده شد.

گذار از یادگیری آفلاین به آنلاین در زمانی سریع به دلیل سیستم های تلفن VoIP اتفاق افتاد. مزایای بسیاری که یک سیستم تلفن ابری VoIP ارائه می دهد، انتقال به یادگیری از راه دور را برای مدارس یکپارچه می کند. ویژگی های VoIP ارائه شده از یک ارائه دهنده VoIP به ارائه دهنده دیگر متفاوت است، با ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر فضای ابری که راحتی بیشتر و ویژگی های پیشرفته را اضافه می کنند. مزایایی که فن آوری VoIP در هر دو حالت تحویل آنلاین و آفلاین به ارمغان می آورد، در یک لیست بلند بالا قرار می گیرند.

در این وبلاگ، ما چگونگی اضافه کردن VoIP به آموزش آنلاین را بررسی می کنیم، مزایایی که تلفن اینترنتی به بخش آموزش آورده است را فهرست می کنیم، و ویژگی های ضروری که موسسات آموزشی باید هنگام دریافت اشتراک سرویس VoIP به دنبال آن ها باشند را معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید!

مزایای VoIP در “بخش آموزش”

۱. صرفه جویی در سفر

VoIP افراد را قادر می سازد تا در مکان های دور و در حالی که پشت میز خود در مدرسه یا خانه نشسته اند، با یکدیگر تعامل داشته باشند. والدین می توانند در بسیاری از جلسات مدرسه از محل کار یا خانه خود شرکت کنند. مسئولان مدرسه می توانند کارهای بیشتری انجام دهند چون دیگر نیازی نیست برای شرکت در هر جلسه حضوری به مدرسه بروند.

۲. انعطاف پذیر

سیستم های VoIP با بیشتر دستگاه هایی که شرکت کنندگان را قادر می سازند تا با استفاده از تلفن های هوشمند، کامپیوترها، تبلت ها یا دیگر دستگاه ها به یک تماس کنفرانس بپردازند، سازگار هستند. این به شرکت کنندگان این انعطاف پذیری را می دهد که به کلاس دسترسی داشته باشند و در هر زمان و از هر جایی با هم در ارتباط باشند. معلمان می توانند در صورت نیاز و یا در مواردی که مساله مهمی در پیشرفت کودک وجود دارد، با والدین ارتباط برقرار کنند.

۳. افزایش بهره وری کارکنان مدارس

ارتباطات مبتنی بر متن (ایمیل ها، پیام های فوری)و گاهی اوقات تماس های تلفنی ممکن است به دلیل عدم ارتباط رو در رو منجر به سوتفاهم شوند. ویژگی هایی مانند کنفرانس ویدیویی شرکت کنندگان را قادر می سازد تا رو در رو با یکدیگر تعامل داشته باشند، ارتباط بهتری برقرار کنند و به تصمیم گیری و برنامه ریزی مراحل بعدی کمک کنند. این امر به ویژه در کلاس های مبتنی بر فعالیت و برای کارکنان اداری مفید است.

۴٫ ارتباطات بهبود یافته

کنفرانس ویدیویی به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا حالات چهره یکدیگر را ببینند، به هر دو طرف کمک می کند تا آزادانه تر به درک و توضیح یک موضوع بپردازند. مسئولان مدارس می توانند جلسات را به صورت لحظه ای برگزار کنند. همه از دانش آموزان گرفته تا معلمان و دیگر کارکنان احساس می کنند با این موسسه در ارتباط هستند.

۵. تعامل 

ابزارهایی مانند وایت برد مجازی تعاملی، اشتراک فایل و غیره کلاس درس را بیش از یک سخنرانی خسته کننده می کنند. این برنامه دانش آموزان را به تعامل تشویق می کند، برنامه های کاربردی را برای ایجاد ارائه ها باز می کند، یادداشت هایی را رد و بدل می کند که تجربه را جذاب و تعاملی می کند.

۶. هزینه های ارتباطی پایین

سیستم های تلفن VoIP بر خلاف سیستم های سنتی نیاز به سخت افزار پیچیده، سیم کشی و هزینه های نصب نیروی کار ندارند و سرمایه گذاری سنگین بر روی چنین زیرساخت هایی را ذخیره می کنند. این برنامه همچنین به مدارس کمک می کند تا در هزینه های ماهانه تکرار شونده مانند تعمیر و نگهداری، قبض های سنگین تلفن و غیره صرفه جویی کنند. این عوامل هزینه و عملکرد، VoIP را به یک سرمایه گذاری بهتر تبدیل می کند.

۷. سیستم ارتباطی یکپارچه

VoIP کارکنان، معلمان و دانش آموزان شما را در شبکه ای از کانال های ارتباطی آنلاین یکپارچه و بر روی دستگاهی به انتخاب خود متصل نگه می دارد. این محصول مجهز به طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی، ردیابی و مدیریتی است. این ویژگی ها VoIP را به انتخابی بهتر از یک سیستم تلفن سنتی تبدیل می کند.

۸. هیچ تماسی بی پاسخ نمی ماند!

ویژگی های هوشمند مانند مسیریابی تماس خودکار باعث صرفه جویی در زمان های طولانی می شود و تماس گیرندگان را مستقیما به شماره سمت درست (پرستاران مدرسه، معلمان، سرپرستان، مدیران و مدیر)متصل می کند. به این ترتیب کارمندان به جای صرف زمان برای ارتباط آن ها با بخش درست یا رسیدگی به مشکلات خارج از حوزه دانش خود، روی حل و فصل مسائل تمرکز می کنند.

۹. پاسخ سریع تر تماس

سیستم های VoIP شما را قادر می سازند تا ویژگی هایی مانند “گزینه بازگشت به تماس” را فعال کنید. تماس گیرندگان می توانند این گزینه را به جای انتظار برای مدت طولانی در ساعات شلوغ یا زمان انتظار طولانی انتخاب کنند. این سیستم همچنین می تواند تماس گیرندگان دارای اولویت را به صورت خودکار شناسایی کرده و مستقیما آن ها را به شخص تماس گیرنده تعیین شده هدایت کند.

۱۰. بهینه سازی منابع از طریق تحلیل

این سیستم می تواند داده ها را ردیابی کند و گزارش هایی را در مورد معیارهایی مانند زمان شلوغی تماس ها، زمان مناسب، میانگین زمان نگهداری تماس، زمان حل پرسش، انواع پرس و جوها، درصد حل، درصد رضایت تماس گیرنده تولید کند که می تواند به شناسایی حوزه های کارایی و ناکارآمدی کمک کند. این می تواند به برنامه ریزی برای آموزش و استفاده بهتر از منابع کمک کند.

۱۱. یکپارچه سازی آسان و سازگار با سیستم های موجود

اکثر سیستم های VoIP مدرن می توانند به طور یکپارچه با دیگر ابزارها و نرم افزارهایی که ممکن است از آن ها استفاده کنید، یکپارچه شوند.

۱۲. هیچ مشکلی برای نگهداری سیستم در محل وجود ندارد

سیستم مخابراتی توسط یک ارائه دهنده خدمات VoIP میزبانی می شود، که به این معنی است که تمام تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم ارتباطی یک مدرسه در محوطه دانشگاه نیست و از راه دور توسط ارائه دهنده خدمات VoIP شما مدیریت می شود.

VoIP باید ویژگی هایی برای صنعت آموزش داشته باشد:

۱. کنفرانس ویدیویی

حتی در یک کلاس آنلاین، تعامل معلمان و دانش آموزان با یکدیگر مهم است. به همین دلیل است که ویدئو کنفرانس یک ویژگی ضروری است چرا که به معلمان، دانش آموزان، والدین، مدیران و غیره این امکان را می دهد تا در یک محیط مجازی از مکان های مختلف با یکدیگر ملاقات کنند، اما همچنان احساس حضور در یک اتاق را داشته باشند. کنفرانس ویدیویی از طریق سیستم های دیجیتال ISDN و انتقال IP اتفاق می افتد که به راحتی داده های ایجاد شده از دوربین ها و میکروفون ها را در طول تماس منتقل می کند. سیستم های VoIP تصاویر و صوت با کیفیت بالا را فراهم می کنند و نیاز به سخت افزار و هزینه نصب بسیار کمتری در مقایسه با پیشینیان خود دارند. سیستم های تلفن پیشرفته مدرن تجربه های شبیه به زندگی را در سمینارها و ارائه ها تضمین می کنند.

Desktop Video Converter گزینه ای کاربرپسند و مقرون به صرفه است. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، راه اندازی سیستم با دانلود و نصب یک برنامه است. این برنامه هر کسی را قادر می سازد تا کنفرانس های ویدیویی را از دسکتاپ خود در مدرسه یا خانه میزبانی کند. کاربران به یک زیرساخت پایه (وب کم، میکروفون، بلندگو)نیاز دارند که در اکثر کامپیوترهای مدرن امروزی تعبیه شده و یک اتصال اینترنت پایدار است. این برنامه را می توان بر روی یک دستگاه تلفن همراه نیز دانلود کرد که به کاربر امکان برقراری و دریافت تماس از دستگاه های تلفن همراه خود را می دهد.

۲. وایت بردهای دیجیتال

وایت بردهای دیجیتال را می توان جایگزینی برای تخته سیاه های سنتی در کلاس دانست، اما پر از ویژگی های پیشرفته برای تعاملی و جذاب کردن یادگیری هستند. این وایت بردهای دیجیتالی پیشرفته تکنولوژیکی از طریق فن آوری لمسی با برنامه های نرم افزاری کامپیوتر، اسناد دیجیتال و فایل های عکس تعامل دارند. پد لمسی می تواند به کامپیوتر متصل شود و کامپیوتر می تواند به یک پروژکتور متصل شود. مربی کلاس می تواند اسلاید بعدی را کپی و به آن منتقل کند، مانند یک تخته سیاه / وایت برد سنتی روی آن بنویسد، اطلاعات روی تخته را تغییر دهد، و کارهای بیشتری انجام دهد.

از آنجا که این تخته وایت برد از انواع برنامه های کاربردی طراحی شده برای استفاده در کامپیوتر پشتیبانی می کند هم معلمان و هم دانش آموزان می توانند از این تخته وایت برد برای جستجو در اینترنت استفاده کنند، دانش آموزان را قادر به ارائه های تاثیرگذار و بسیاری موارد دیگر کنند. با استفاده از ویژگی نورافکن می توان کل تصویر را تاریک کرد تا تنها یک ناحیه خاص روی وایت برد را هایلایت کرد. وایت بردهای دیجیتال ابزاری موثر برای دانش آموزان و معلمان در هر دو محیط کلاس آنلاین و آفلاین هستند.

۳. مسیریابی تماس

مدارس و کالج ها همیشه پر از فعالیت هستند. هیچ وقت یک لحظه کسل کننده وجود ندارد. با این حال، این به معنای دریافت نوتیفیکیشن در هر روز است. بنابراین ویژگی های مسیریابی تماس هوشمند برای یک سیستم VoIP برای هر موسسه آموزشی قابل مذاکره نیست. چند ویژگی که واقعا به شما کمک می کنند عبارتند از:

۴. ویژگی منوی اکستنشن

مسیریابی کارآمد، زمان نگهداری بیش از حد را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که تماس گیرندگان به بخش ها یا افراد اشتباه هدایت نمی شوند.

۵.Auto-Attendants

Auto-Attendants تماس گیرندگان را مستقیما به اعضای هیات علمی یا دیگر کارمندان مدارس اداری یا صندوق های پستی صوتی مدیر متصل می کند. در برخی موارد، اطلاعات از پیش ثبت شده ای وجود دارد که برای برخی از سوالات عمومی مانند برنامه تعطیلات، برنامه امتحانی، اطلاعات پذیرش و غیره انجام می شود.

۶. Call Queue و Call Forward

تماس با صف اطمینان حاصل می کند که تماس گیرندگان در صف بمانند در حالی که کارکنان مربوطه در حال رسیدگی به تماس گیرنده دیگری هستند، به جای اینکه بعدا از آن ها بخواهند که پیام یا تماسی را ترک کنند. Call Forwarding کارمندان ادمین را قادر می سازد تا تماس گیرندگان را به شماره دیگری هدایت کنند، در صورتی که شخص مورد نظر در دفتر حضور نداشته باشد.

۷٫توزیع خودکار تماس ( ACD )

ACD یک سیستم پیشرفته است که از مسیریابی خطی استفاده نمی کند , اما در عوض تماس ها را به طور مساوی در میان خطوط تلفن یا مسیرها به واجد شرایط ترین عامل موجود توزیع می کند . ACD مدرن موقعیت تماس گیرنده , زمان روز , زبانی که تماس گیرنده صحبت می کند , و ماهیت موضوعی که تماس گیرنده می خواهد در مورد آن بحث کند را شناسایی می کند . سپس یک مسیریابی مشروط / مبتنی بر مهارت انجام می دهد که در آن تماس ها براساس تاریخ , زمان , نیازهای تماس گیرنده , شرایط موجود در ساختمان , یا دیگر شرایط مسیریابی می شوند . این سیستم تماس را به فردی با مهارت هایی هدایت می کند که برای کمک به تماس گیرنده بسیار مناسب هستند . صف های شلوغ می توانند به هدایت تماس ها به کارمندانی که به طور معمول این تماس ها را در طول دوره های تماس سنگین یا دوره های کم نیروی انسانی انجام نمی دهند , کمک کنند . پیام ها در صندوق پستی گروه می توانند توسط هر یک از اعضای گروه بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که همه پیام ها به موقع پاسخ داده می شوند .

۸ . پل ارتباطی کنفرانس

سیستم های تلفن معمولی به تعداد محدودی از شرکت کنندگان در یک تماس کنفرانسی اجازه می دهند . ویژگی پل کنفرانس در VoIP گروه های بزرگی از مردم را قادر می سازد تا در یک تماس تلفنی که همزمان با صدها شرکت کننده در یک تماس است , شرکت کنند . پل کنفرانس محدودیت های سفر و مالی را از بین می برد . به دنبال یک ارائه دهنده VoIP باشید که بتواند این ویژگی را پیاده سازی کند , شما به یک خط تلفن اختصاصی و تجهیزات صوتی مناسب نیاز خواهید داشت . شرکت کنندگان می توانند با شماره گیری در پل کنفرانس , با استفاده از شماره تلفن و PIN ارائه شده ارتباط برقرار کنند .

مزایای آن به همین جا ختم نمی شود. ارتباط کنفرانس از چندین اتاق کنفرانس و چندین شرکت کننده تماس در هر اتاق پشتیبانی می کند. شما می توانید تعداد اتاق های کنفرانس و شرکت کنندگان را براساس مدل، سخت افزار و شرایط مجوزی که انتخاب می کنید، انتخاب کنید. این به معنای اجرای چند کلاس به صورت همزمان است که برای هر موسسه آموزشی یک ضرورت محسوب می شود. ویژگی های پیشرفته شرکت کنندگان را قادر می سازد تا ببینند چه کسی به کنفرانس پیوسته است. تعدیل کنندگان تماس می توانند شرکت کنندگان را ساکت یا بی صدا کنند، ورود شرکت کنندگان را پس از یک زمان مشخص محدود کنند، تماس ها را ضبط کنند، به شرکت کنندگان اجازه حضور بدهند، تماس ها را ضبط کنند، و بسیاری موارد دیگر.

۹. Voicemail به ایمیل

برخی مشاغل مانند ادمین، نمایندگان فروش، دانشکده های ارشد، دانشکده های بازدید کننده باید به طور گسترده سفر کنند، در جلسات منطقه ای یا در رویدادهای مرتبط با مدرسه به طور مکرر دور از محوطه باشند. برای اطمینان از اینکه این افراد همیشه متصل هستند، نیاز به یک سیستم تلفنی است که کاربر را قادر سازد تا هر پیام مهمی را به طور خودکار به تلفن همراه یا هر وسیله دیگری که ترجیح می دهد، ارسال کند. فن آوری Voicemail – to – mail به کاربر این امکان را می دهد تا بدون نیاز به خروج از یک کنفرانس یا جلسه مهم برای شرکت در یک تماس، پیام ها را بررسی و تماس های مهم را ضبط کند. این سیستم های رونویسی پیچیده سرعت بالای رونویسی ماشینی را با رونویسان انسانی ترکیب می کنند که می توانند اصطلاحات فنی، لهجه ها را رمزگشایی کنند، از طریق نویز پس زمینه کار کنند، اعداد را به درستی ثبت کنند، اسم های مناسب را شناسایی کنند و تفاوت های دیگر را تشخیص دهند. ویژگی ارسال پیام صوتی به ایمیل به والدین و معلمان این اطمینان را می دهد که هیچ اطلاعات مهمی را از دست نداده اند. این یکی از ویژگی هایی است که برای موسسات آموزشی یک ضرورت است.

نتیجه گیری :

یک سیستم VoIP تعامل روزمره بین مدیران مدرسه، اعضای هیات علمی، دیگر کارکنان مدرسه، والدین، دانش آموزان، ارائه دهندگان خدمات مختلف مدرسه، و بسیاری از ذینفعان در جامعه بزرگ تر را ساده می کند. ارتباط بدون سیم اساس عملکرد روان و موفق یک موسسه آموزشی است و VoIP می تواند در این مساله بسیار موثر باشد.

رفرنس

بازگشت به خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *