تاریخ امروزیکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
اهمیت ویدئو کنفرانس در دوران کرونا

اهمیت ویدئو کنفرانس در دوران کرونا

شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ از سال ۲۰۲۰ علاوه بر تغییر در سبک زندگی شخصی و اجتماعی افراد، شیوه های انجام وظایف کارمندان را نیز به شدت تحت تأثیر قرار داده است. از تغییر سریع نحوه انجام کار از حضوری به دورکاری تا اقدامات انجام شده برای بازگشت ایمن به دفتر کار که نشانه تغییرات گسترده­ تر و به احتمال زیاد دائمی در فرهنگ کار است. با توجه به اینکه اغلب دولت ها اعلام کرده ­اند کارمندان به صورت دورکاری و یا پاره وقت به کار خود ادامه دهند بنابراین باید راه ­هایی را برای حفظ امنیت و مشارکت کارمندان، در زمان های تغییر ناگهانی و محدودیت تعداد افراد مجاز در محل کار در یک زمان در نظر بگیرند. با ادامه این همه گیری سازمان هایی کمتر آسیب می بینند که یاد می گیرند چگونه انعطاف پذیری خود را حفظ کنند. دورکاری به عنوان یک گزینه نه تنها در برخی از مواقع باعث صرفه جویی در هزینه های مشاغل می شود بلکه بهبود تعادل بین کار و زندگی کارکنان را نیز به همراه دارد. البته تغییر تعاملات بین کارمندان حاضر در دفترکار به ارتباطات مجازی در محیط دیجیتال دشوار است. در این شرایط استفاده از برخی ابزارها مثل ویدئو کنفرانس که این امر را تسهیل کرده و به مشاغل امکان می دهد تا بازدهی خود را حفظ کنند.

کنفرانس ویدئویی ابزاری است که کارمندان می توانند در شرایطی که تعاملات داخل دفتر و به صورت حضوری ممکن نیست، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ابزار کمک می کند بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی افراد بتوانند جلسات گروهی برقرار کرده و ملاقات چهره به چهره داشته باشند.

تحقیقات نشان می دهد استفاده از ویدئو کنفرانس بعد از شروع همه گیری کرونا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نرم افزارهای کنفرانس ویدئویی و برنامه های چت تصویری نیز شاهد افزایش چشمگیری در تقاضا بوده اند. در ماه مارس، برنامه های کنفرانس ویدیویی رکورد ۶۲ میلیون بار دانلود را رد کردند.

پرکاربردترین پلتفرم های کنفرانس ویدئویی Google Hangouts Meet  ،Microsoft Teams و Zoom هستند که مایکروسافت تیمز بیش از ۱۱۵ میلیون کاربر فعال روزانه را در ماه اکتبر گزارش داد، در حالی که در ماه آوریل ۷۵ میلیون کاربر فعال بودند. زوم نیز اعلام کرد بیش از ۳۰۰ میلیون نفر روزانه در تماس های زوم شرکت  می کنند، در حالی که این رقم در دسامبر ۱۰ میلیون نفر بود.

نمودار زیر میزان افزایش دانلود پلتفرم های کنفرانس ویدئویی بعد از شروع همه گیری کرونا را به خوبی نشان می دهد:

نمودار دانلود پلتفرم های کنفرانس ویدئویی

برای بخش دولتی و حتی خصوصی، داشتن ابزارهای مناسب مانند ویدئو کنفرانس، می تواند دورکاری را به یک فرصت قابل دسترسی تبدیل کند. به عنوان مثال، با ویدئو کنفرانس، هم شرکت ها می توانند ارتباطات و اطلاعات را به طور طبیعی به جریان بیاندازند، هم کارکنان از تعادل بهتر کار و زندگی بهره مند می شوند. بر اساس یک نظرسنجی کارمندان دورکار از افرادی که به صورت حضوری کار می کنند تا ۲۹ درصد شادتر هستند.

در حال حاضر ویدئو کنفرانس در فضاهای مختلف آموزشی، پزشکی، تجاری و بین المللی قابل استفاده است. قرنطینه در این مدت ثابت کرد که کارکنان هنگام دورکاری می توانند به اندازه حضور در دفتر کار سازنده و کارآ باشند. مشاغل به طور مستقیم دریافتند که دورکاری یک گزینه مناسب است و بدون تردید، آینده کار مستلزم بررسی عمیق تر در مورد چگونگی ادغام کار به صورت دورکاری و حضوری است. بنابراین برای برقراری یک ارتباط بهینه و با کیفیت از طریق ویدئو کنفرانس، به خصوص در ادارات و سازمان های بزرگ استفاده از تجهیزات مناسب اهمیت فراوانی دارد.

آبانگان تجارت نماینده فروش انواع تجهیزات ویدئو کنفرانس به شما کمک می کند تا ویدئو کنفرانس مناسب سازمان یا شرکت خود را انتخاب کرده و از دورکاری در عین کارایی و بهره وری لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *