تاریخ امروزیکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت ویدئو کنفرانس سخت افزاری و نرم افزاری

کنفرانس ویدئویی در طول سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در این برهه از زمان، واقعاً به بخشی از محیط کار حرفه ای در بسیاری از مشاغل تبدیل شده است. وقتی صحبت از ارتباط با شعب مختلف اداری، برقراری ارتباط کل کارمندان یک شرکت و یا دورکاری کارکنان می شود ویدئو کنفرانس کارایی بالایی است.

ویدئو کنفرانس را می توان به دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کرد که هر دو مزایا و معایبی دارند، اینکه ویدئو کنفرانس سخت افزاری یا نرم افزاری برای شما مناسب است به نیازهای شما بستگی دارد و باید قبل از تصمیم گیری به آن ها توجه شود. برای آشنایی بیشتر با این دو نوع ویدئو کنفرانس و تفاوتشان پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید:

ویدیو کنفرانس نرم افزاری:

استفاده از ویدئو کنفرانس نرم افزاری آسان است و از طریق بارگیری یک برنامه انجام می شود که پس از راه اندازی تقریباً بلافاصله آماده استفاده است. تنها چیزی که کاربران نیاز دارند یک دستگاه با دوربین مانند لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت است. اگر اصولا در حال جابجایی هستید و مکان ثابتی برای برقراری ارتباط کنفرانسی ندارید این ویدئو کنفرانس بسیار عالی است اما چون از پهنای باند زیادی استفاده می کند فقط در صورتی خوب و پایدار عمل می کند که اتصال به اینترنت قوی باشد. در این نوع ویدئو کنفرانس هیچ گونه پشتیبانی نیز از مشتری نمی شود. همچنین اگر به دنبال برقراری ارتباط کنفرانسی با کیفیت بالا هستید احتمالا این نوع ویدئو کنفرانس برای شما مناسب نیست.
برخی از نرم افزارهای محبوب ویدئو کنفرانس Skype for business، Microsoft Teams و … هستند.

ویدئو کنفرانس نرم افزاری

ویدیو کنفرانس سخت افزاری:

ویدئو کنفرانس سخت افزاری نیاز به نصب و راه اندازی تجهیزات دارد. این تجهیزات اغلب از دوربین، میکروفون، نمایشگر و… تشکیل شده است. بنابراین اگر برای برقراری ارتباط کنفرانسی همواره از محیط ثابت (اتاق کنفرانس) استفاده می کنید انتخاب ویدئو کنفرانس سخت افزاری مناسب شما است. این نوع کنفرانس ویدیویی از پهنای باند کمتری نسبت به نرم افزاری استفاده می کند، عموما خدمات پشتیبانی تعمیر و نگهداری به مشتری ارائه می دهد و طیف وسیعی از عملکردها از جمله تنظیم دوربین، ویرایش ویدیو و پخش زنده را پشتیبانی می کند. البته این نوع ویدئو کنفرانس به راحتی قابل حمل نیست و راه اندازی، تعمیر و نگهداری آن هزینه بر است.

شما می توانید اتاق کنفرانس خود را با استفاده از چنین تجهیزات قدرتمند ویدئو کنفرانس راه اندازی کرده و یا ارتقا دهید و از ویدئو کنفرانسی با کیفیت بالا لذت ببرید.

ویدئو کنفرانس سخت افزاری

به طور کلی اگر شما از شرایط زیر برخوردار هستید به شما استفاده از ویدئو کنفرانس سخت افزاری را توصیه می کنیم:
۱٫ یک شرکت متوسط یا بزرگ هستید.
۲٫  از اتاق جلسات ثابت استفاده می کنید.
۳٫  اغلب جلسات رسمی و مبادلات مکرر با شعب مختلف دارید.
۴٫  روابط بین المللی در شرکت شما برقرار می شود.
۵٫  کیفیت ویدئو کنفرانس برای شما اهمیت دارد.
۶٫  از نظر بودجه محدودیت ندارید.
۷٫  به پشتیبانی نیاز دارید.

اما چنانچه شرایط شما به شکل زیر است می توانید از ویدئو کنفرانس های نرم افزاری استفاده کنید:
۱٫ یک شرکت کوچک با روابط و جلسات محدود هستید.
۲٫ اغلب در حال رفت و آمد هستید و نیاز به برقراری ارتباط در زمان ها و مکان های مختلف دارید.
۳٫ محدودیت فضا دارید.
۴٫ کیفیت بالای کنفرانس برای شما حائز اهمیت نیست.
۵٫ بودجه شما محدود است.

با توجه به مطالبی که گفته شد این که تصمیم بگیرید با چه ویدئو کنفرانسی کار کنید، کاملاً به شرایط و الزامات تجاری منحصر به فرد شما بستگی دارد.
آبانگان تجارت ارائه دهنده انواع تجهیزات ویدئو کنفرانس، به شما برای انتخاب تجهیزات مناسب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *